Grånissebygging!

Strikke litt, sy litt, forme litt og sånn går det framover med byggingen av grånissen min.

Jeg startet opp med en kjole først,så ble det en lue, før jeg begynte på ansiktet. Det formet jeg av cernitleire over en isoporkule.

De fleste hobbybutikkene har kuttet ut cernitleire nå, men det kan bestilles på nett. Jeg var heldig å ha igjen en pakke i skapet.Isoporkulen kan smelte når du varmer leiren i stekeovnen, så jeg dytter hodet fullt av aluminiumsfolie, så det står stødig der inne. Etterpå pakket jeg isoporkulen inn med vatt og strammet en nylonstrømpedel rundt det hele, før jeg limte det til hodet til dukken. Så var det armer og ben av ferdig strikkestoff. Fletter lagde jeg av litt garn og limte det opp under luekanten før jeg limte hele lua på plass også.

Nå er det kroppen som mangler og kanskje noen sko? Litt fiksing må til på sminken også. Håper jeg rekker litt i helga. Gøy å lage min egen grånissedame!

16 kommentarer

Siste innlegg