Ikke dyrt!

Det trenger ikke koste all verden for å pynte til advent og  jul. Kongler, litt granbar, noen kuler og røde sløyfer gjør mye. Jeg fant fram noen gamle sandkakeformer og la dem ned i et Norgesglass. Fint med minnene om hun som bakte kaker i disse formene, og det er dekorativt. Rådyrene synes jeg var så søte da jeg så dem i en butikk i dag, men de var grønne. Hva så? De fikk et par strøk med hvitmaling, og så var de klare til å live opp på brettet mitt. De kostet ti kroner stykke de rådyrene, for de er egentlig viskelær.

Noen gamle pepperkakeutstikkere fikk også komme fram. Nærmere jul skal jeg tre silkebånd eller lignede i dem og henge dem til pynt på en grein eller kanskje på juletreet. En formkake til kaffen hadde jeg også. Den fikk jeg i helga og med litt melis, ble det tanker om snø og kos. Heldigvis trenger det ikke koste så mye for å få litt forandring. Plukk fram det du har og bruk det sammen med litt granbar, kongler og kvister. Brått smiler vinterpynten til deg også.

#foto #hobby #blogg #fantasi #advent #jul
16 kommentarer

Siste innlegg