Velkommen 2018

Det nye året åpenbarte seg som en dame med alt for stor kjole. Hun seilte inn ved midnatt og vinden tok tak i skjørtet og hun mistet nesten balansen, men bare nesten! Nå gjelder det for oss alle å finne veien inn i et nytt år.

Ingen bryr seg vel lenger om å se hvordan jeg pyntet julehuset og godteskålene er nesten helt tomme.

De siste årene har jeg laget meg et “moodboard”, eller som jeg sier, et ideark, de første dagene i et nytt år. Sånn ble det i år også.Noen ord om hva jeg tenker, hva jeg vil eller ikke vil, om jeg våger, eller om jeg trenger å roe ned litt. Det ble en vektstang denne gangen. Litt hvile trenger jeg, før jeg fortsetter. Ved å sette seg litt ned og tenke, får man kanskje litt oversikt over hva man vil. Litt mye ballast kanskje? Kast ut det som er for mye, det kan bli spennende å se hva som skjer. Gi litt slipp på noe og vær likevel trygg midt i uvær og regn. Finn balanse! Artig å tenke litt framover. Mitt ideark fylles opp etterhvert som året går, og når det igjen er desember, kan jeg gjøre opp en slags status.

I dag kom sola for første gang her dette året. Tåka danset i morgentimene, før lyset kom. Jeg vet at mange av dere i nord ikke får solskinn på lenge enda, men sola kommer. Ønsker dere alle lykke til i et nytt år. Ta et og et skritt, så er vi i gang.

#foto #blogg #ideark #moodboard
12 kommentarer
    1. Fine tanker, og flott måte å gjøre det på. Kan forstå at det er spennende å se ved årets slutt om de tankene du har gjort deg har endret seg, ting har blitt gjort slik du tenkte/ønsket.
      Koselige bilder. Ønsker deg en god januardag! 🙂

    2. HeidiElise: Ja, det er like spennende hvert år. Jeg fyller opp den idetavla de første dageme i året og så legger jeg den vekk. I dag har jeg sett gjennom 2017. Noe ble av og noe ikke. Takk for hyggelige ord og ha en finfin dag. 🙂

    3. Litt ideer er ikke dumt, å tenke at man kan noe nytt 🙂 Og så bruke til å sparke seg selv litt 🙂 Jeg tror jeg må det litt i år , men på privaten.På jobb er det nok skumle greier … 😀 Jeg skulle prøvd noe med diktene mine… om du skjønner hva jeg mener 😀 God klem <3

    4. frodith: Ja, det er mye å forholde seg til i et nytt år. Det skulle ligge der med blanke ark, men jeg føler at ganske mye er fylt opp allerede. Ingen god følese når ting går på tverke. Vi får heie hverandre framover, så fikser vi det sammen. Dikt på og lag deg en fotobok med alt ditt om ikke annet. Herlig å samle ting sammen. Jeg bestiller gjerne bloggbok av mitt, men hjelp så mye jeg skriver hvert år. Da gjelder det å plukke ut det man vil spare! Klem til deg i det nye året. 🙂

    5. et vakkert innlegg,fornuftige tanker og vakre bilder,her skal no jeg kose meg med julepynta heim ut veka :=)sola ser vi i fjella,men det er ennå mange uker før den når bygda ,så får vi nyte den der den skinner i fjelltoppane.
      Jeg starta det nye året med fjelltur i går,i dag passa eg barnebarn og det endte med spysyka for den ene og feber,stakkars lillemora,så krysser jeg fingrane for att ikke hele familien blir syke

    6. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk. Ja, jeg vet at ikke alle har sol enda. Her forsvant solskinnet i tåka igjen og det er veldig glatt der ute. Koser meg inne med julefred og ro. Uffda, omgangsyke er ikke gøy. Men det er jo ikke alle det biter på da. Håper du slipper unna og kan legge ut på en tur i morgen også. Ha en vakker kveld 🙂

    7. Sååå flotte bilder og tegninger…ja det så ut som en balletdanser ja…så smart med en sånn vekt skål..Du må ha et riktig godt nytt år..og i dag forsvant julen ut av huset her…eller nesten..måtte gi meg..har igjen litt nede…Har jo god tid..men det drøss så fælt av treet at jeg bare måtte..

    8. Toini:Tusen takk. Ja, det med dryssende trær forstår jeg. Her har det blitt plastre med årene og da er det ikke sånne problemer lenger. Jula blir på plass til over neste helg, men litt å litt ryddes vekk akkurat som da jeg tar det fram. Kos deg i kvelden og i det nye året! 🙂

    9. Etdiktomdagen: Takk du! Ja,jeg liker å ha en liten plan for året. 🙂 Allergisk? Ikke gøy. Jeg tåler også dårlig gran og juleblomster. Hos meg blir det mye kunstige blomster og plasttre!!! Klem til deg i januar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg