Vakkert, men uforutsigbart!

I går hadde vi tåke med sol. Som det skinte i vanndråpene i trærne. Det ble som en eventyrskog.

Tåka gjemte noe for så å vise litt av det igjen. Fint å se på.

I dag er det bare grått og slett ikke så eventyrlig som bildene her som er fra i går. Det var spådd masse snø, men det kommer bare regndråper.Jeg har tatt en kjøretur og det var skikkelig glatt både her og der. Dagene i det nye året har ikke vist seg fra det beste for meg, men det kommer seg vel utover i året får jeg håpe. Noen ganger stanger man hodet i veggen og finner ikke veien videre. Nå har jeg satt meg rett ned og begynt å strikke votter av alle ting. Jeg har ikke strikket votter til voksne siden barneskolen, så det var en utfordring. Klarer jeg dette, eller blir dette fjasko også som så mye annet jeg har forsøkt på i det siste? Ikke vet jeg. Akkurat nå er jeg bare skikkelig pessimist.

#foto #hverdag #blogg
16 kommentarer
    1. Flotte mystiske bilder…Blir noe magisk over tåkebilder…herlig…og du klarer helst sikkert å strikke votter..du er jo så flink med hendene…lykke til!

    2. Du er flink med alt i mine øyne, men noen ganger skal man visst oppleve litt dritt, til beste for senere eller noe sånt 😮 Håper det dumme forsvinner snart <3 klemmer

    3. Toini: Ja, tåka skaper mystikk, det er sikkert. Joda, jeg klarer det nok, men jeg er ikke vant til å strikke på fem pinner og det er litt tuvlete synes jeg. Men jeg har da begynt! 🙂

    4. frodith: Takk d er snill du. Ja, livet er ikke bare gøy hver dag. Siden kan det nok hende jeg ler av denne dagen!!!! 🙂 Det er bare å fortsette, uten det kommer man jo ingen vei. Klem til deg 🙂

    5. dette var en ny side ved deg,men jeg synes du er så ufattelig flinke jeg,vakre bilder,tegninger dekorasjoner ,du ser det vakre i alt rundt deg,så tenker jeg att du klarer å trylle frem noen vakre votter også :=) lykke til,du får nok fint vær du også ,for bak skyene skinner alltid solen :=)

    6. fruensvilje.blogg .no: Takk for fine ord. Ja, bak skyene er sola. Begynnelsen av året har ikke vært så festlig, men det snur vel snart igjen. Jeg strikker på i kvelden, men det går fryktelig sakte!!!

    7. Jeg heier på deg når det gjelder vottestrikkingen! Det synes nemlig jeg er kjempegøy! Og bildene dine var både magisk og nesten litt mystiske også – skikkelig flotte! Her går det mot noen tørre dager etter en våt jul, og jeg kjenner at jeg koser meg når ting tørker opp. Kos deg med strikkingen i kveld 🙂

    8. Søtmonsen ): Tusen takk du. Hjelp, at jeg begynte på de vottene. Nå har jeg rekket opp en halv vott og har ikke lyst til å starte igjen. Dette er jeg ikke flink til, men jeg må vel øve da!:)

    9. margarites: Skulle hatt deg her da, for jeg synes ikke dette var lett i det hele tatt. Tror jeg trenger lupe for å få med det mønsteret riktig. Nå har jeg rekket opp alt jeg strikket i går, og det var en halv vott. Til slutt kastet jeg fra meg hele greia og sa jeg ikke skulle gjøre mer. Men jeg har startet opp igjen da. 🙂
      Takk for hyggelige ord fra deg. Tåke er vakkert det også. Nå har jeg gått en times trimtur i yr og gjett om det var godt å komme inn i varmen igjen. Kos deg i kvelden 🙂 Klemsiklem 🙂

    10. fruensvilje.blogg .no: Jo da, det kan godt gå sakte, men det må jo bli riktig etter mønsteret også. Der er jeg ikke så flink enda, men jeg øver.

    11. Dersom du har en skriver hjemme kan du jo forstørre opp mønsteret, (det gjør jeg ofte). Alt som man kan er lett, og jeg skjønner om du sliter litt, men jeg har troen på deg! Lykke til videre <3

    12. margarites: Mønteret er ikke det værste, men de hersens pinnene. Jeg strikker så løst at alt faller ut til stadighet. Godt du har troen på meg. Jeg har begynt nok en gang, og så får jeg ta en pinne av gangen! 🙂

    13. Margrethe: At man skal være så lite fingernem da!!!! Jeg har da klart å strikke sokker, så da må jeg da få til de votten også. Men jeg hater pinner. Finnes ikke bedre enn rundpinne, men vottene skal jo ikke være så digre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg