Strev med et par votter.

Ikke trodde jeg at jeg skulle streve så ille, men votter med mønster, var ikke lett. Jeg satte ivrig i gang, men det ble bare tullball. Jeg strikket litt og det ble feil, rekket opp og strikket igjen,rekket opp og så videre.Gang på gang det samme. Når jeg rekket opp og skulle få på pinnene igjen, så greide jeg ikke å se hvor det var lyst og hvor det var mørkt? Jeg som har strikket mange gensere, luer, skjerf og annet, klarer ikke å strikke en liten vott en gang!!!!!

Joda, det gikk bra en stund!!!!! Men så skjedde det noe igjen. Rekke opp har jeg blitt flink til. Nå ligger det to fine, HELE nøster i kurven min og skriker etter å bli strikket til votter. Vet ikke om jeg orker å starte på igjen. Tror jeg trenger ti fingre til, lupe og masse pågangsmot. Jeg ble inspirert av Margarites som du finner HER og Fjellgeitbundingen som du finner HER!  Om jeg noen ganger klarer å strikke så fint som de to? Nei, det tror jeg ikke, men jeg skal love at jeg skal prøve en gang til, en gang i vinter.

#hobby #hverdag #strikke #vinter #blogg
25 kommentarer
    1. Margrethe: Uff, dette ble helt irrriterende. Jeg fikk forslag om å forstøre opp mønsteret så jeg så bedre og det tror jeg er helt nødvendig for denne damen. Ha en vakker helg!

    2. frodith: Jeg vil jeg vil, men får det ikke til!!!!!! Vet ikke om jeg orker dette, men jeg er slitt sta også og det vottemønsteret var så fint! 🙂

    3. nå sammenlikner du deg med 2 som strikker hver eneste dag,og du hvet att øvelse gjør mester :=) så med øvelse så blir du flink igjen,og når det er sagt så er ikke slike votter det enkleste å strikke,jeg strikket 9 par for et par år siden,det gikk fint,så prøvde jeg i år og gav opp,da var det lettere med babytøy hi hi ,men jeg vil fortsatt forsøke med votter igjen,for jeg tror det må holdes litt vedlike .

    4. Altså,, votter skal varme hender, lester skal varme føtter.. farger og mønster? Prøver meg med et par til ?? hmm,, det funka ikke.. enda noen til… ??? Ok.. så betyr mønster styret såpass mye.. sukk 😛

    5. fruensvilje.blogg .no: De er jo så flinke og det ser så gøy ut. Jeg har klart det med mønster før, men det er superlenge siden. Trening må nok til. Jeg begynner nok igjen i helga tenker jeg. Takk for oppmuntrende ord og ha en fin helg! 🙂

    6. Etdiktomdagen: Nå er alt rekket opp igjen og jeg har forstørret mønsteret en hel del. Jeg gir meg ikke enda!!!! Takk for lykkeønskningen og god helg til deg 🙂 Klemsiklem 🙂

    7. Ser da veldig fint ut..og det er jo de små tingene som er vanskelig..ser den..masse pinner og masse garn..Du klarer det til slutt..DET er jeg sikker på! ha en god dag! og lykke til med votten!

    8. Toini: Hjertelig takk. Helt ute av trening på mønsterstrikk og her var det mye å holde styr på. Men jeg prøver igjen jeg. Ha en fin dag! 🙂

    9. solliv: Takk du. Hadde vært fint om youtube hadde strikket dem for meg kanskje? Nei da, det gjelder bare å ikke gi seg før det sitter. Jeg ergrer meg grønn over små feil, men jeg skal prøve igjen siden i helga. 🙂 Ha en fin dag!

    10. Ikke gi deg for dette klarer du jo! På bildet ser jeg at du klarer mønster, det gjelder bare å ta en maske og en omgang om gangen. Om det blir noen små feil så viser det bare at dette er strikket med kjærlighet og ikke av en maskin! Jeg har fortsatt troen, egentlig enda mer nå enn før for du viser jo at du kan mønster 🙂 Ønsker deg en flott strikkehelg, men ta pauser og legg en linjal eller noe på mønsterarket sånn at du ser hvilken linje du er på. Da slipper du å bli forvirret av omgangen under feks. Tvi tvi dette går bra, og tusen takk for at du linket til meg jeg som også bare er en hobbystrikker. Klemmer <3

    11. margarites: Tusen takk for oppmuntring. Jeg har begynt igjen!!!!! Denne gangen med et forstørret mønster som jeg kan streke av med en penn for hver omgang. Nå ser jeg da mønteret på papiret i hvertfall. Jeg har strikket mønster før, flere gensere til barn og barnebarn, men det er visst for lenge siden. Noen småfeil finner jeg meg i, men dette ble så irriterende synlig. Mye annet jeg må forholde meg til i helga, og denne strikkingen må jeg gjøre i ro og fred. Men jeg har begynt igjen og skal forsøke å få det til! Klemsiklem til deg 🙂

    12. Hei, kjære deg. Jeg har tro på deg og dessuten er du tålmodig. Du må bare ikke gi deg på dette, og du strikker jevnt og fint mønster så dette går bra. Det er bare at du klarer å få det rett når du starter på første votten. Alt er lettere halvveis og på vott nr 2. Ta en kopi av mønsteret i starten, så bruker du en markeringstusj på kopien for hver linje du har tatt og etterhvert når du er innkjørt så går det å strikke uten å gjøre det sånn. Må du rekke kan det være lettere å rekke maske for maske opp, og sjekk framsiden når du er ferdig med rekken, så ser du om den er rett, og slipper å rekke så masse.

    13. fjellgeitbundingen: Nei, jeg har ikke gitt meg, men jammen ble det rekket litt i dag også. Jeg fatter ikke at det går an å være så ukonsentert.Nå er jeg halveis på første vott og det er jeg stolt av gitt. Jeg streker og krysser, teller og tuller, men framover går det. En ting er sikkert at det nytter ikke annet enn sitte alene med dette til jeg får det inn i fingrene.Takk for oppmuntringen. 🙂

    14. Så flink du er som i det hele tatt forsøker. Jeg ga opp på votter da jeg først så oppskriften. Men er det noe jeg har lært av alle strikkeprosjekene mine er det at man må bruke godt tid og lese alt ultra grundig. Lykke til videre, du får det nok til!

    15. Thea: Jepp, nøyaktighet er visst viktig. Jeg har strevd meg oppover på denne votten og noen skjønnhetsfeil har det blitt. Men med øvelse fikser jeg det vel. Litt gøy å ha hjemmestrikkede votter med mønster . Takk for hyggelige ord og ha en fin ny uke i januar! 🙂

    16. fjellgeitbundingen: Ja, en maske av gangen, så blir det nok en vott.Jeg kar kommet over tommelen på første votten nå, men med noen skjønnhetsfeil også. 🙂

    17. fjellgeitbundingen: Jeg strikker nok klar en hel vott først, med tommel og det hele. Men dette tar tid, for en som er så treg som meg da. Koselig med noen omganger hver kveld da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg