Juleavslutning.

Himmelen i kveld lyste bedre enn alle julelys tilsammen, enda jeg har tent mange i kvelden.

I kveld er det siste kvelden med jul  for i år, her i huset. Klart jeg kunne holdt på til tjueneddagjul, for da skal jula ut, men for meg holder det nå.

Det meste av pynten i huset er samlet sammen, men juletreet får stå der i kveld også. Dette er helligetrekongershelg og da markerer jeg gjerne at jula er over. Litt rester av julekaker, en flaske julebrus som jeg har spart til i kveld og kanskje tar jeg litt gløgg litt senere. Jeg spiller litt gamle julesanger også.

Foran speilet i stua lyser det i mange stearinlys i det det mørkner, og det er koselig. Takk for denne gang til jula og så får vi vente til desember, før det igjen dekkes til fest. Nå er det over for denne gang og vintermørket vil enda noen uker gi oss lyst til stearinlys, kakao og varme klær. Nyt dagen for den kommer ikke igjen.

 

#helligetrekongersdag #jul #vinter #blogg #foto
18 kommentarer
    1. Her har jeg nytt dagen, uten minste julestemning. Den har jeg forresten overhode ikke hatt i år.. Ble bare tull og slitsomt når det skulle vært jul, og da er det ikke noe å styre med etter jul hvertfall.. Men jeg koser meg med å være til og det er viktige saker 🙂

    2. Så vakker fargehimmel, magisk! Herlig når jula settes på plass og ikke mindre herlig å kaste den ut! Her varte julepyntet hus i akkurat 13 dager, og det er nok, synes jeg. Inn den 21.12. (ikke juletreet da, for det pyntes lille julaften som alltid)og ut den 03.01. Eneste som er igjen er noen julekaker og twist som ikke er blant mine favoritter, he-he. Bruker å ta de med på jobb, da det er ei som elsker søtsaker der, og hun er supertynn, tro det eller ei 😉 Det ser trivelig ut hos deg! Her nytes alle dager, ha en fin “ukestart”!

    3. Nydelige stemningsbilder fra både ute og inne. Litt koselig det at du markerer at jula er over. Jeg skal ha juletreet og julepynten til i morgen. Har ryddet bort litt, men yngstemann kommer trolig i morgen, og da har jeg lyst til å ha julepyntet leilighet til han har vært her. Men…jula “Ryker” nok en dag med det første. Det er en markering av at et nytt år har begynt! 🙂

    4. frodith: Nei, ikke alle år inneholder julestemning for meg heller. Jeg har hatt jul som jeg kun har fikset for andre, men sånn er det bare for oss mennesker. Jepp, det viktgste er å glede seg over det livet vi har. Heia deg i et nytt år. Klem 🙂

    5. toveview: Ja, det er litt godt å få tilbake hverdagen synes jeg. Her var det litt kaker igjen, men de ligger trygt i frysa og kan godt spises siden. Småkakene er nesten borte. Godt å dele med seg om det er for mye, det gjør vi også. Mange som ikke har så mange julekaker og setter pris på en smak. Ha en finfin kveld! 🙂

    6. Toini: For en avsluting på dagene. Himmelen var til slutt helt rød, men det gikk ikke å få fine bilder av det i mørket. Kos deg i kvelden 🙂

    7. karidansen: Takk du. Ja, jeg markerer alltid avslutingen på jula.Liker det. Noen år avslutter jeg senere, men i år ble det på denne måten. I går var det søsteren min som hadde trettendedagsfest så da var vi der. Men jeg kan hygge meg litt alene i dag. Mye annet som står på tapetet og da er det godt at huset er ryddet. Lykke til når du setter i gang.

    8. For noen fantastiske bilder av himmelen! For et lys! Her har søndagen blitt brukt til å rydde bort julen, for været ute har ikke vært noe “utevær” 🙂

    9. margarites: Vi er heldige som ser kveldshimmelen. Ja, nå er jula pakket vekk. Jeg mangler å henge opp gardiner i kjøkkenet igjen, men det orket jeg ikke i kveld. Det ble en lang trimtur i stedet. Klemsiklem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg