Nå begynner det!

Hva begynner? Det nye året vel. For meg har på en måte ikke vært så merkbart enda at det er januar. Men nå som juletreet skal legge seg på loftet for å sove sammen med all julepynten, kan det nye året starte for fullt for meg også. Vemodig å rydde vekk jula, men sånn er det bare. Sjokoladebamsen sto der og ventet sammen med juletreet. Han håpet at jeg ikke så den, så kunne han sove til neste jul sammen med det andre.

Men sånn gikk det ikke. Sjokoladefigurer tåler ikke så mye, og brått var den knust i tusen biter fordi en eske ble satt over den. Trist for den, men godt for meg. Jo da, jeg var ikke bedre enn at jeg spiste den opp sammen med resten av pepperkakene og godterier til julebrusen. Sånn, nå er det gjort. I dag er det mandag og da er det slutt på jula for denne gang. Nå begynner nye utfordringer. I kveld ble sju kilometers trimtur gjennomført i mørket med brådder, refleksvest,hodelykt.Nå har jeg begynt med gode forsetter om et aktivt år, som vanlig.

18 kommentarer
    1. Ja, den bamsen var jammen “uheldig” som fikke en eske borti seg 😀 Ellers hadde den vel “overlevd” til neste jul?? :- Dha-ha…tror jeg ikke noe på 😀 Men godt du er klar for et nytt år 🙂

    2. frodith: Nei, den hadde nok ikke overlevd uansett!!!!! Smakte godt gjorde den også. Jepp, nå er jeg i gang føler jeg, og det er godt. Til helga skal jeg kjøpe tulipaner. Klem 🙂

    3. Det er lissom litt godt også når jula er over, og alt kommer tilbake til det vante…. jeg skal jage jula ut i morra! Så bra at du er igang med trimmen – jeg er også det, og det er nydelig igrunn, hihi…. flotte bilder forresten! Klem <3

    4. da ønsker vi det nye året velkommen :=) julen er over og det er i grunnen greit for da hvet vi hva som blir det neste,våren :=) den sjokoladebamsen såg deilig ut,tenker det var like greit å spise den eg

    5. Herlig å se det er flere som tar ut jula. Ja, i dag forsvant pepperkaketreet, huset og den stygge sjokoladen, så nå ønskes 2018 velkommen nok en gang. Det funket bare ikke med kostholdsendring, men alt som lå å pep i skapene, men nå har jeg delt ut, spist og delt, så nå venter jeg bare på at søthungeren skal gi seg.

    6. Så koselig stemning <3 Her har det vært Januar og nytt år siden vi rydda ut jula for leeeenge siden..hehe.. Litt av en gåtur det, håper det blir mange fine trimturer på deg.. og da kan du jo unne deg litt sjokolade selv om jula er over også :)) Nattaklem <3

    7. Stakkars sjokoladebamsen da…hihih..men fikk jo en god tur ned i magen din..er ikke så verst det heller…bedre en et kaldt loft….Så flink med tur i mørket og du må ha lykke til med forsettet…går jo alltid bra en liten stund…hiiih..ha en god dag!

    8. Margrethe: Ja, det er å begynne med blanke ark i et nytt år. Fint det også. Trim må til, alltid. Liker å gå tur, men det gjør jo du også. Takk og nyt dagen! 🙂

    9. Så veldig, veldig dumt at den bamsen gikk i stykker da…. Men så utrolig bra at du fant en god løsning for den 😉
      Kjempeflink var du som kom deg ut på en så lang kveldsrunde. Nå er vi i gang med ett nytt år, og nye muligheter kommer hver eneste dag. Kos deg masse i hverdagen din <3

    10. fjellgeitbundingen: Ja, nå er det slutt for i år. Man kunne vel fortsatt til over neste helg, men for meg er det stopp ved trettendagshelga som regel. Her også er det ryddet i godteriet for nok er nok! Ha en fin dag! 🙂

    11. annebe: Det gjelder å nyte til siste slutt!!!! Jeg er vant til å gå en sånn tur minst tre dager i uken jeg. Har visst blitt en vane, men det er en god vane synes jeg. Klem til deg 🙂

    12. Etdiktomdagen: Ja, nå er det meste som vanlig igjen. Jeg har igjen litt rydding, men det er greit. Nå er jeg i gang med et nytt år med nye muligheter. Klem til deg på tirsdagen!

    13. Toini: Ja, sjokoladebamser lever farlig etter jul!!!! Fint å gå tur i kvelden, men jeg gleder meg til dt lysner. Da kan man jo ta litt bilder på turen også!!!!! Nyt dagen!

    14. Mona: Jepp, en veldig god løsning som smakte!!!!Må bevege meg litt når dagene er stillesittende vet du. Liker den kveldsturen, bare ikke glatta! Gleder meg til mer lys og kveldsturer i skogen igjen. Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg