Snøen snakket!

Ja, hos meg snakket snøen til meg i går. “Kan du ikke komme ut å leke da? Kanskje all snøen er vekk igjen i morgen. Kom da!”

Først var det en katt som titter fram fra det hvite.

Den mjauet av ensomhet og ville ha en venn.

Da lagde jeg en jente som kunne prate med den, men det var visst ikke nok.

Hun begynte å snakke. “Klart jeg må ha en egen katt. Med de stive snøarmene mine, rekker jeg ikke bort til den katten på bordet.”

Jeg hadde ikke noe valg. Det fikk bli en kattunge til henne.

Det ble ingen skitur på meg i går, men noen timer med snømåking og etterpå lekte jeg altså snøskulptør. Men vet du hva? Rett etter at jeg var ferdig, begynte det å regne. Etter en time hadde alt falt i fra hverandre og hele snømoroa var over for denne gang. Jammen godt jeg fikk tatt noen bilder.

#foto #snø #vinter #hverdag #blogg #skulptur
10 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Tusen takk!!!!Kosa meg i går, men det smelter så alt for fort igjen. Her det det litt på plussiden i dag også, så det remmer av takene. Skikkelig vårfølelse. Ha en vakker dag. Klem 🙂

    2. fruensvilje.blogg .no:Ja, det er sånn vinterene har blitt de siste årene. Jeg liker mer stabilt vær. Ja, uten bilder hadde det jo bare blitt et minne i hjertet. Tusen takk og ha en fin dag! 🙂

    3. Wow!! har du laget de?!! Så vakre! så nydelige…Det er jo rene kunstverket…så synd de ikke holdt seg…..Du er jammen flink!! ha en god dag!

    4. Toini:Tusen hjertelig! Ja, jeg lager gjerne sånne figurer hver vinter, men de varer så sørgelig kort tid som regel. Et år var jeg heldig og da sto de til langt ut i mars. I dag er det ikke kram snø heller, men jeg har jo lært at det er lurt å ta bilder med det samme det er klart.

    5. Åååh du altså.. så kreativt og vakkert :)) Her er snøen for kald til å lage noe enda.. :)) Ja greit å få foreviget så fin kunst/lek på bilder også… Klem <3

    6. annebe: Takk! Ja, det er ikke alle dager med snø som passer til sånne aktiviteter. Her har det frosset på nå og det er glatt, igjen. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg