Farger – rød/rosa

I dag er fargen RØD, eller rosa som du vil. Vil du være med, er du velkommen med!

I

Røde farger og røde hjerter markerer denne dagen for mange.Gratulerer med Allehjertersdag, eller Valentinedagen.

Det er mye rødt omkring meg, selv om det for mange er en julefarge. For meg er rødt en farge med energi og den minner meg om markjordbær og sommer.

Her feirer vi ikke denne dagen med de store tingene. Enkelt kan det være, men vakkert likevel. Hva med en kopp med varm sjokolade? Jeg hadde igjen litt After Eight. Tre sånne plater ned i varm melk og så røre rundt. Det blir godt. På toppen la jeg en pepperkakehjerte i anledning dagen. Pepperkaken smelter fort ned i sjokoladen og skaper en liten kryddersmak. Kake? Hva med loff eller en vanlig brødskive? Stikk ut hjerter med en pepperkakeutstikker. Smør på jordbærsyltetøy. Dryss over hakkede mandler og kakekrymmel. Jeg hadde pynt av tørkede roseblader fra i sommer, men det må man ikke ha. Før jeg la på brødskivehjertene, la jeg en blomstersjablong på tallerkenen og drysset på melis. Så var det bare å legge på plass hjertene, og servere. Happy Valentine i RØDT!

Her er andre som har tatt utfordringen:

Søtmonsen

etdiktomdagen

dvergpinschereimitthjerte

zoeticworld

fruensvilje

Frodith

toweview

ei_heks

#foto #valentine #hjerter #blogg #kake
22 kommentarer
    1. Flotte bilder og flotte tips! Feirer ikke her heller..er mer for ungdommen denne dagen….føler jeg….og de får kos seg…MEN jeg skal da finne noen røde bilder…DET skal jeg…hihih..så jeg er med…Ha en god dag!

    2. Jeg har lite som er rødt, men faktisk en del rosa 😀 Kjempefint rødt bildet du hadde laget da 🙂 Jeg er på saken jeg også 🙂 HI-hi

    3. Helene: Jo da, gi deg selv en liten glede. Her var ikke mannen hjemme, men jeg lagde hjertebrødskiver likevel jeg. 🙂 Lurt å gi seg selv en oppmuntring. Alle hjerters dag heter det og da er det også din dag! 🙂

    4. fjellgeitbundingen: Ikke mer feiring enn hjertebrødskivene til meg selv her heller. Handelsstanden tjener ikke noe på oss. Noen ganger lager jeg hjertemuffins på dagen og andre ganger ikke. Koselig å markere litt for meg selv. Alle hjerters dag er det, og da er det dagen for ditt og mitt hjerte. Ta vare på oss selv kan vi gjøre, men alt det andre hopper jeg over også. 🙂

    5. Hei! Jeg er med jeg også i tolvte time, før du finner på ny farge. Jeg oppdaget dette først nå. Men nå er jeg altså med, mest med rosatoner. Ikke alltid jeg rekker å være med på alle fargene du kommer med, men prøver jevnt over å være med. Passet jo bra det på valentines-dagen den 14.02. med røde hjerter, sirlig tegnet, flott! Fine hønseputer og vers på den rosetten. Ellers masse godsaker på det nederste bildet. Hørtes godt ut med After-Eight i varm melk, det må prøves! Smart med det pepperkakehjertet også. <3 <3

    6. toveview: Så koselig du er med! Jeg legger jo ikke ut en farge dag etter dag, så her er det tid til å delta når det passer. Rød er en fin farge som jeg synes sprer energi og glede. Du må prøve After Eightmelk, det er godt. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg