Vinterlykke.

Om jeg har hengt meg opp i ordet lykke? Slett ikke det værste orden i så fall. Ja, jeg kjenner lykke over vinter og snø. I dag var det 14 minus og alle akket seg rundt meg over kulda. Men  det er da virkelig vinter i følge kalenderen. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Jeg liker at det er adskilte årstider. Først vinter, så en herlig vår.

Jeg fant fram mine slitte ski og bar dem over skogen. Man tar ikke penskiene på sånt føre! Over skogen ligger jorde på jorde med snø og snødekte gårdsveier uten sand. Det var bare å legge i vei. Gjett om jeg koste meg. Skiene gled akkurat sånn passe for gamle meg, og sola lyste så fint.

Med selvutløser på kameraet ble det bilder også. Slett ikke de beste forhold, men nok til meg.Kaldt? Nei, slett ikke om man kler seg. Jeg ble så varm at vottene havnet i lommene til slutt. Jeg som egentlig er en frysepinn, hadde en superopplevelse i morgenlyset.Men jeg lurer på om jeg ikke skal unne meg en tur innover i landet en av dagene. Det kunne vært herlig å gå en skikkelig skitur i oppkjørte løyper før vinteren er over. Det frister noe veldig.

#friluftsliv #vinter #sol #foto #blogg
18 kommentarer
    1. Jeg har ikke hatt ski på bena siden jeg var 16, så for meg hører det nasjonalromantikken til 😉 Men hadde jo vært artig å prøvd igjen, selv om jeg nok er litt for skranten nå da. Det blir i alle fall ikke investert i noe ski her i gården 🙂 Til det har vi jo alt for lite snø. Akkurat nå har vi et lite melisdryss med snø…akkurat sånn at det har blitt hvitt.
      Nydelige og fristende bilder fra deg, som hver gang jeg kikker innom <3
      Ha en god fortsettelse av dagen 🙂 Klem

    2. Det så ut som skikkelig lykke det der ja :)) Flotte bilder av skiløper i vakkert landskap :)) Glad vi har årstidenes variasjoner jeg også :)) Klem <3

    3. Eva: Det var lenge siden du gikk på ski. Her blir det sånn annenhvert år. Litt nasjonalromantisk er det for meg også. Jeg har en gang fotografert skiløpere med bunad på og det var vakkert.Kroppen er utrent til dette for meg også, så noen digre bakker ble det ikke. Tusen takk for snille ord og ha en vakker kveld 🙂

    4. annebe: Jeg koste meg skikkelig. Utrolig artig å ta bilder av seg selv også. Litt utfordrene, men det går fint! Jeg elsker årstidene. Klem fra meg 🙂

    5. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk. Det beste når vinteren er på hell er jo å lengte til vår. I dag har det vært praktfult her. Da måtte tiden benyttes klokt.

    6. Ja om du liker å gå på ski, så bør du finne et sted med oppkjørte løyper..er jo så herlig å stå da….Må gjøre det nå, før våren setter inn..og den skal snart komme mener jeg…hihih…Flotte bilder! og joda..vinteren ER vakker..og det kan være lykke..men jeg har det bedre når det er mindre snø altså…Ha en god kveld!

    7. Å – det må virkelig ha vært en nydelig tur! Orntlig lykke………. og nei – det er ikke det verste orden en kan henge seg opp i ! Herlige bilder i tillegg! Klemmer <3

    8. Hei, så nydelige bilder og så perfekte vottene dine ble. Ble noen fantastiske skiturcollager. Ble nesten misunnerlig på det gode skiføret deres nå. Her er det skareføre og best med brodder..

    9. Toini: Har ikke hatt ski på bena på to år, så jeg er ikke den store skielskeren akkurat. Men en liten tur er koselig. Hjelp så støl jeg ble av det!!!! Gleder meg til våren også da! 🙂

    10. fjellgeitbundingen: Tusen hjertelig. Ikke akkurat skiføre her hos meg da, men det gikk på halmstubben. Veiene er best med brodder om dagen! 🙂

    11. Herlig å se så vinterlige bilder av nok en nordmann født med ski på beina! Ja, dette må være vinterlykke!!! En flott dame på ski med superfine votter. Her oser det: Alt for Norge, he-he 😉 Godnattaklem <3

    12. toveview: Kosa meg skikkelig og er så glad for at jeg tok meg tid til det i går. I dag er der bare 10 minus,men den isende Sibirvinden tar jo pusten av meg. Brrr… Joda, vi er nordmenn, men jammen kan det bli litt for kaldt der ute. Vakkert er det da! Ha en fin tirsdag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg