Godsaker.

Noen ganger har jeg så lyst på noe godt. Jeg hadde noen skikkelig sure epler i huset, så da måtte jeg gjøre noe med dem før de ble ødelagt. Jeg skrelte dem og delte dem i to. En liten ildfast form ble smurt med litt smør, før jeg drysset i 1 dl havregryn og i 1 dl melk. Klart man kunne bruke fløte her, men det er da hverdag. Så la jeg i eplene og helte på et par spiseskjeer med Freia karamellsaus og en 2 ss sukker. Inn i ovnen ved 200 grader et kvarter til tjue minutter. Så tok jeg det ut og drysset over en stor neve med hakkede mandler og litt rosiner om du har. Inn i ovnene noen minutter til, og så var det klart.  Med en liten kule iskrem og litt mer karamellsaus ble det fest på denne første dagen i mars. Har du ikke is, så  gjør en skje med yoghurt susen. Første vårmåned. Hurra, nå kommer snart hestehoven fram. Bare snøen har smeltet da selvfølgelig.

#mat #blogg #hverdag #mat #foto
22 kommentarer

Siste innlegg