Det våres….

Nok en gang har jeg møtt elg. Herlig å se dem lange ut.

Jeg har hatt lånehund noen dager, og gjett om den likte å se elgene også. Glad jeg hadde lenken festet til beltet rundt livet mitt.

Det går fort mot påske og jeg har plukket fram noen kaniner og litt kunstige påskeliljer. Et og annet hjemmepyntet egg har også kommet på plass. Synes blomster, egg og kaniner minner om våren, så det kan jeg godt hygge meg med en stund. Blåbærlyng plukket jeg inn fra skogen tidlig i uka og allerede nå har knoppene begynt å utvikle seg i varmen her inne.

Eggene mine er av isopor denne gangen. Jeg har pakket dem inn i papir som dekopasje med masse lim. Sauen har jeg laget selv av papirruller og teipet dem sammen, klint på litt gips og malt hvit. Jakka er selvstrikket. Jeg lagde først genser, men den likte jeg ikke. Jeg vågde meg på å klippe den opp foran, og så ble det jakke. Ullgarn er varmt og fargene likte jeg. En skikkelig kosejakke ble det nå. Fram med fargene, for det våres!

#foto #vår #påske #hverdag #blogg
18 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk. Ja, den jakken mi ble fin nå. Jeg strikket den som genser for et par år siden, men likte den ikke. Men som jakke var den super å ha på seg. Koselig med hjemmelaget. 🙂

    2. Heldige deg!! Elgen…og hundene mine blir helt gale når de værer elg…da er det uling og draing i bånd…Flotte bilder! og du må ha en fortsatt god dag!

    3. Toini: Ja, det var jammen flaks at jeg fikk bilder. Med hund i bånn er det jo rene trekkhunden. Hun bjeffet ikke da, men det var ikke lett å ta bilder akkurat. Nyt dagen du også! 🙂

    4. Så gøy å se elg! Påsken er ikke så langt unna så kanskje jeg må finne frem noe pynt for å få litt vårstemning. Koselig pynt du hadde i alle fall. Og jakken din var fin og vårlig. Jeg synes det er litt skummelt å klippe opp det jeg har strikket, selv om jeg har gjort det mange ganger. Det er liksom litt ekstra tiltak å finne frem symaskinen for å gjøre sånt, men når man først gjør det går det jo helt greit.

    5. Søtmonsen ): Ja, de elgene er raske, men stilige!!! Ja, jeg også gleder meg til påske. Jeg liker å bake litt, pynte opp og kjenne på vårfølelsen. Klem til deg 🙂

    6. margarites: Vi har mye elg rett på utsiden av der vi bor. Men de er raske til å løpe avsted når jeg kommer med kameraet! Ja,det går fort mot påske og mye av min pynt synes jeg er et minne om vår. Kvister fra skogen, egg i flere varianter, litt gule blomster og lys gjør susen på denne tiden for meg. Så får kyllingene komme litt nærmere påsken. Jeg ble glad av den jakken. Hjelp så ekkelt å sette saksen i en, men jeg er glad jeg gjorde det! Ha en vakker kveld 🙂

    7. Etdiktomdagen: Ja, jakken føles som vår, men jammen kan den lyse opp i slutten av vinteren også. Kolbotn? Der er jeg i blandt for å kjøpe dreieleire. Mye fin natur der ja! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg