Er du klar?

Nå nærmer det seg 17.mai, og mye skal på plass. Jeg har lett og lett, men finner ikke et eneste, trefarget sløyfebånd? Hvor i all verden har jeg “ryddet” det! Her har det vært en del omveltninger i huset det siste året og da forsvant jammen 17.maipynten. Noen røde, blå og hvite bånd har jeg likevel, men jeg savner det jeg pleier å ha framme. Flaggene lå innerst i et skap, og bare de har fått møte strykejernet, vil de bli fine. Så får jeg plukke inn røde tulipaner og de store skogssymrene, pluss blå perleblomster. Så er blomstene klare på bordet.

Magnoliaen er så vakker og jeg har mengder av de digre skogsymrene. De siste ligner hvitveis og i år spratt de ut til 17.mai!

Det er merkelig hvor sommerlig det er. Været er så nydelig og jeg klarer liksom ikke helt å tro at det ikke skal bli like fint i morgen. Men været får bli som det blir, bare jeg blir klar, så kommer jo 17.mai uansett. Ønsker dere lykke til med forberedelsene.

#foto #blogg #vår #17.mai
20 kommentarer
    1. vakre blomster,du er flink til å pynte du :=) vår 17 mai er punktert så her er det ingen forberedelser .
      Både jeg og min mann er i komiteen så min dag blir på bygdas ungdomshus hvor det skal lages middag til alle som kommer,vi skal vaske opp,vi må bidra med kake og det skal kokes kaffe,når festen er over og folk går hver til sitt er det komiteen som står igjen med rydding og gulvask,så sånn blir min daghinkande på en fot i tillegg :=)

    2. fruensvilje.blogg .no: Takk du! Ja, årene er forskjellige. I fjor hadde jeg huset fullt til middag, kaker, is, pølser og kos, men i år er det bare oss to. Jeg har laget en ostekake og så blir det fest det også.Litt variasjon er ok. Vi drar og ser byens barnetog, og etterpå blir det “fri” denne gangen. Men en ting er sikker, det å være med på et arrangement på 17. mai er faktisk koselig. Alltid mange blide mennesker som setter pris på jobben vi gjør. Håper foten din holder da. Godberingsklem fra meg:)

    3. Så flotte bilder <3
      Her styrer jeg med å lage potetsalat, eggesalat og ostekake til i morgen 🙂 Skal til svigermor på boblefrokost og deretter til Askim til min bror ^^ Mamma og pappa flyr ned i kveld bare for 17. mai og reiser igjen den 18. 😮 Så da må jeg jo dit en tur ^^
      Kos deg så mye! 🙂

    4. Søtmonsen ): Så flink du er da! Jeg hadde det sånn i fjor, men i år er det bare mannen og meg. Ostekaken er klar, og vi skal steke biff til middagen i morgen. Jeg har nesten klar potetsalaten og festdraktskjorta er strøket. Godt å være i rute.
      Noen år siden vi var i Askim på 17.mai og så barnetoget, men det var koselig, enda vi ikke kjente noen der. Ha en fin kveld og feiring i morgen. Klemsiklem 🙂

    5. Så vakkert! Her blir det verken pynt eller fest…Skal få ut noen flagg..og det er det….Bjørn skal jobbe senvakt, så her blir jeg alene…Det passer meg utmerket..er ikke helt god i bena..så skal IKKE ut å gå i tog,,,hihih,,Kos deg og ha en flott feiring!

    6. Nydelig maistemning hos deg og jammen sommerlig også :)) Blir været fint drar vi ut ved sjøen i morgen.. så har ikke gjort i stand noe for morgendagen..setter ut flagg og har is i fryseren om gutta skulle stikke innom på ettermiddagen :)) Ønsker deg og dine en fin 17 mai <3

    7. Toini: Ja, vi gjør forskjellig. Jeg liker å pynte litt til sånne dager og flagg må til også. Kos deg på morgendagen og ta det lekkert med benet ditt.

    8. Ja..jeg bør jo kanskje begynne å finne flaggene:)
      Men 17.mai blomster kjøpte min mann. Så litt 17.farge har vi. Og jeg bakte pavlova kake som pyntes med 17. Mai farger i morgen:)

    9. Ganske… Musene er klare, men ikke jeg…Må vaske hår i morgen tidlig og finne noe å ha på før jeg drar til mamma…Blir nok ganske enkelt. Kjøpt ballonger og flagg. Det må bli bra :-)Og 18. mai er det bursdag-tur 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en fin dag da <3

    10. Ligaya: Lurt å finne fram sakene i kveld, så blir det ikke stress i morgen. Så koselig med blomster da og kake har du laget. Håper du får en finfin morgendag! 🙂

    11. frodith: Ja, hårvasken skal til her også før jeg kommer meg ut for å se barnetoget. Ballonger og flagg er mer enn nok det! Kos deg massevis, og så blir det bursdag etterpå! Klem til deg 🙂

    12. Så koselig 17. mai stemning du lager. Her blir det stille og rolig feiring, vi skal ha frokostgjester og så skal vi på besøk til lunsj. Koselig å treffe familien 🙂

    13. margarites: Tusen takk. Her blir det også veldig stille. Mange år siden vi to var alene, men i byen er det jo mange bekjente, så kjedelig blir det nok ikke selv om vi ikke er sammen med barnebarna i år. Ha en vakker dag med dine! Klem 🙂

    14. ladyaugust: Tusen takk. Jeg skal snart pynte meg i festdrakten og komme meg til byen. Været ser greit ut, men det er ikke så varmt da! Klem til deg. Håper du får masse is og brus! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg