Ensomt…

Noen ganger føler jeg meg det så ensomt med alt jeg driver med. Da er det så godt å ha bloggen. Tusen takk for all oppmuntring, hyggelige kommentarer og smil. Jeg setter umåtelig pris på dere alle sammen. Det er ikke lett når man bobler over av kreativitet, men føler at man egentlig burde sette seg ned og leve en A4 liv som andre. Her er vaskerommet fullt av alt fra sement, papirklipp, leire, kvister og kongler, malesaker, utklipp, strikketøy, lerret, kranser, tekstiler, sysaker, spraybokser og klin. Jeg kan ikke ha et sånt fint vaskerom som andre har, for det hadde jo blitt ødelagt av alt jeg driver med. Men jammen er det godt det er sommer så klesvasken kan henges ut! Ja, jeg burde vel hatt en atelie, sier noen. Men det koster penger, og når jeg ikke er så glad i å dra rundt med mitt på utstillinger, blir det lite solgt også. Her hoper det seg opp med mine kreative sprell kan man si. Kanskje jeg burde rydde vekk en del? Da kunne jeg starte med noe nytt, eller slutte med alle hobbyer som tar både plass og tid? Men jeg klarer ikke la være å være kreativ. Det hadde kanskje vært bedre å bake kaker, men jeg kan da ikke spise det hele tiden heller. Hadde det vært bedre å gå over til å sy alle klærne mine selv igjen,eller lage spennende middagsretter og finne på nye oppskrifter. Men jeg gjør jo allerede en del av det også. Hva skal man gjøre, når man liksom ikke passer inn i en mal. Det blåser på toppene sies det, men vinden kan jammen ta pusten av en nede i dalene også. Jeg liker å ha det ryddig, men i kjelleren klarer jeg ikke det bestandig. Sånn bare er det.

Ikke det at det er bedre på kontoret. Her tegner jeg og maler akvarell, leser, skriver og taster, fantaserer og jobber. Men sånn er jeg, og egentlig vil jeg ikke være annerledes heller.

Akkurat nå “henger” en dame stroppet opp etter hodet over gulvet der nede. Hun klarte ikke holde seg opp selv, før alt er tørt! Skjørtet begynner å ta form og hun blir kanskje en som  holder et lys etterhvert. Men det tar tid, så enda er det søl på gulvet. En måned minst har det nå tatt å få damen litt på plass. Sementen må tørke mellom hvert lag, og det er en tålmodighetsprøve. Jeg tror ikke jeg kommer til å lage så mange figurer som henne, men det er gøy å forsøke. Nye lag skal legges i kveld, så får jeg se om hun blir fin nok til visning her på bloggen en dag.

#hobby #blogg #foto #kunst
32 kommentarer
    1. Nei vet du hva!!!
      Du skal ikke være som andre – A4 😀 Jeg satt og tenkte på det her i sted når jeg ikke fikk sove mere………….. hjemmet mitt er meg………….. akkurat slik jeg er……………. (om jeg skal fortelle deg en hemmelighet så har jeg truffet en kjekk kar som jeg liker og som det er gengjeldt med) hihihi og han har et annet hus. Mere perfeksjonist og finere…………….. men min hule er min og jeg liker meg der 🙂
      Vi skal være glade vi kan være litt utenom det vanlige 🙂
      Og du har så fantastiske evner til å skape med hendene dine og med tanke dine til eventyr og hirstorier 🙂 Du kan ikke stoppe med det. Det er jo selve livet i deg – iallefall mye av det. Det kreative <3
      Man trenger egentlig ikke det perfekte vaskerommet 🙂
      Kanskje du skulle stilt ut noen av dine ting på marked? 😀 Og alle de flotte tegninger <3
      Og det spennende du har for deg nå med den damen!
      Nei kreativiteten lenge leve <3

    2. Etdiktomdagen: Tusen, tusen takk for snille ord. Jeg er glad du sier det som det er, for det er sant, jeg kan ikke være annerledes. Heldigvis har jeg en herlig mann som lar meg holde på med mitt. Han er kreativ selv, selv om han driver med andre ting en meg. Så koselig du har funnet deg en venn. Noen ganger er det fint å ha litt kontraster i et forhold. Men som jeg sier som gift, men eier ikke hverandre. Man må unne hverander å leve et godt liv. Joda, jeg er med på noe markeder av og til, men orker ikke å dra ut på sånt så ofte. Det tar pusten av meg på en måte. Uten min kreativitet, så ville jeg nok blitt ganske så trist, og det vil jeg ikke. Men jeg blir så lei rotet mitt innimellom. Damen tar tid, men det får ta tiden det må. Klem til deg du vakre! 🙂

    3. jeg hadde ei venninne jeg hun var mye eldre enn meg,desverre har hun gått bort,hun var som du,kreativ og likte å skape fine ting,noe ble til av det hun fant i naturen,mye ble strikket og heklet ,bakt ja hun styrte med noe hele tiden,hun brukte å si til meg att hun ikke skjønte hvorfor hun holdt på det var alikavel bare tull det hun lagde ,skrot som familien ville kaste når hun ikke var mer.Jeg ble lei meg akkurat som jeg blir lei meg når du skriver att du ikke skjønner helt hvorfor du holder på,både du og min avdøde venninne er fargerike kreative og nydelige mennesker og det dere skaper vil sette spor hos mange i mange år fram i tid.Det fine med oss mennesker er att vi alle er unike og ingen skal være like,jeg elsker dine vakre dekorasjoner,figurer kreativiteten alt blir så vakkert når du former det :=)

    4. Du må ikke FINNE PÅ å bli noe annet enn det du er!!! Du er så herlig kreativ med at du er så allsidig,det er jo det som GJØR DEG til en kunstner. At du kan lage like mye gøy av ting i skogen, som av en kakedeig liksom 🙂 Bare du er du snupp <3

    5. Nei! Ikke vær A4 da! ;o Jeg digger deg som den du er! For det er jo deg! ^^
      Og hva er vel A4? Hvem sier at det ikke kan være deg? ;D Skulle ønske jeg var like kreativ jeg, slik at jeg også kunne lagd slike flotte og kreative kaker som alle andre <3 Men jeg nøyer meg med smakfulle kaker jeg ;P Hehe. Men dette er deg, og noe bare du kan <3 Ikke bytt bort det mot noe som helst <3

    6. fruensvilje.blogg .no: Hun hadde nok forstått meg den damen. Jeg også har mange ganger tenkt at etter at jeg ikke er mer, så får de litt av en jobb med å kaste alt. Noen sier rett til meg at jeg må skaffe meg en “ordentlig jobb” og ikke holde på sånn.
      Tusen takk for vakre ord. De satte jeg veldig pris på. Noen dager føler jeg meg trist over kommentarer jeg får fra folk omkring meg, og da er dere bloggvenner så gullegode å ha. Dere tar meg som jeg er. Men jeg greier da aldri å bli A4 heller. Sikkert heldigvis for det. Klemsiklem til deg. 🙂

    7. frodith: Herlig du Frodith. Nei, jeg greier vel ikke bli A4 noen gang, selv om jeg har forsøkt mange ganger. Det det ender med er at jeg blir trist, sur og irritert. Jeg MÅ visst bruke mine kreative sider for å være lykkelig. Men det kan føles ensomt i det virkelige liv. Her på blogg er det godt å være. Klem 🙂

    8. Søtmonsen ): Tusen hjertelig. Likte ordene “digger deg som den du er”! Ja, dette er meg på godt og vondt.
      Smakfulle kaker er herlig og det er en kunst i seg selv å få til det. Det hjelper jo ikke å ha en vakker pyntet kake, om den ikke faller i smak. Jeg får visst være meg forsatt, men jeg viser nok dere mye mer enn jeg viser til mennesker i det virkelige liv. Glad jeg har dere! Klem 🙂

    9. Forstår hva du mener med at det tar pusten fra deg, på en måte 🙂 Hadde det litt slik selv da jeg stilte ut mine bilder………………. jeg stiller ikke ut lenger. Har lagt maling litt på hylla. Men er kreativ med mine dikt og min nye hobby, handarbeid 😀
      Ja vi må få lov å være litt forskjellige. Alle kan ikke våre A4 😀 Ja denne karen gjør meg lykkelig innvendig <3 og JA utvendig også 😀 klem

    10. Ååå du skal være stolt av din kreative side..og utfold deg i hele huset så lenge det er noe man brenner for..huset skal jo brukes…til det man selv vil…Du har jo sååååå mye flott du lager! Jeg skulle ønske jeg hadde litt av det…men det fine er..vi er alle forskjellige, og har alle våre ting…Et “rotete” hjem, er et lykkelig hjem!! Det brukes! Ser så fint ut dette også…gleder meg til å se sluttresultatet…Ha en god kveld!

    11. Toini: Tusen takk. Ja, jeg prøver å være stolt, men det er ikke alltid lett det. Litt mye rot blir det og det bryr meg egentlig ikke, men noen ganger er det flaut når andre ser hvordan det ser ut i et vaskerom liksom. Men jeg er glad jeg ikke har det i stua!!! 🙂 🙂 🙂 Jobbet litt med damen i går kveld, men nå må den tørke et par dager igjen. Ting tar tid, men jeg koser meg med det da. Nå er det ut på jobb, og så er det heldigvis helg. Ha en vakker dag 🙂

    12. Mariann Sæther Tokle: Nei da, det er ikke det. Men noen ganger driver jeg med så mye at jeg blir helt matt av meg selv. Kreativitet gir meg så mye så jeg fortsetter. Takk for snille ord og ha en fin dag 🙂

    13. Himla glad for at du ikkje er A4, vet du hvorfor? De fleste som strever seg inn i den malen ofte lider av OCD og sliter med perfeksjonisme og går glipp av kos og glede og fantastiske ting i livet fordi ALT må være nemlig A4
      Eg er mer en C3 person som liker noen A4 kvaliteter og det er helt ok..og DET er du også <3 <3 <3

    14. Hei på deg 🙂 Det er først når man slipper taket på A4 og lar underbevistheten jobbe at den virkelige kunst kommer til syne, uheldigvis har det noen bivirkninger som litt rot og sånt men det er bagateller kjære deg. Kan alt om litt rot 🙂 Å kreere kunst er som oftest ensomt mest fordi det er da man finner den, når stillheten gjør det mulig for stemmen inni å bli hørt. Jeg tror ikke du har noe valg, engang kunstner, alltid kunstner kjære deg og vær stolt av det for du er dyktig ! <3 gooodklæmme 🙂

    15. Du må ikke rydde og ordne og bli et A4 menneske, du må være akkurat sånn som du er! Det er jo det som er så kjekt med å komme innom deg og alle dine flotte og kreative ideer. Alt du tegner, skulpturerer, maler og skriver – det er det jeg liker hos deg – for det er sånn jeg kjenner deg! Så bare fortsett å være deg selv du, “utstillingsblogger” finnes det nok av som andre kan oppsøke. Jeg koser meg når jeg kommer innom hos deg. Klem <3

    16. ladyaugust: Ja jeg greier jo slett ikke å leve om jeg skal være sånn A4 heller.Bivirkningen er jo litt rot som du sier, men vi tåler det, både du og jeg. Nei, jeg har ikke noe valg. Klem til deg du vakre 🙂

    17. margarites: Så snilt sagt. Tusen hjertelig takk. Jeg fortsetter som jeg er, både hjemme og på blogg, og ferdig med det. Klem til deg i sommersola! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg