Min tur!

Det ble horn hos meg også Annebe! Hun fristet flere av oss med sin herlige bakst. Du finner henne HER! Rart det der, hvordan vi inspirerer hverandre. Hun hadde en finfin oppskrift, men denne gangen brukte jeg min egen da.

Jeg tok en skikkelig bakedag på lørdag. Ser du det smiler i bunnen av bollen! Eggehvitene koste seg sikkert der de lå og ventet på å bli hvispet. Plommene havnet i bollen med alt det andre. Hva det skulle bli? Rabarbrapai!

Dette er noe av det beste jeg vet. Lun pai og kaffe!

Så her ble det masse kos i helga. Noen hvetestenger med vaniljekrem, kake og til kvelds ble det horn med ost og skinke.

#mat #blogg #hverdag #gjærdeig #pai
20 kommentarer
    1. Deilig! Det ser rett og slett deilig ut 🙂 Du ser kunst overalt du, jeg så ikke det smilet før du skreiv det 🙂 Ha en herlig dag <3 Klæmme 🙂

    2. Artig med horn hos “bloggefolket”..hehe.. ser veldig gode ut dine også :)) Også den rabarbrapaien da…så veeeeldig fristende ut :)) En som kan å inspirere er i alle fall du ? Klem <3

    3. annebe: Måtte bare ha det når du fristet sånn!!!! Det var lenge siden sist og vi koste oss skikkelig. Paien er snart borte. Jeg kan visst ikke bake sånt så ofte, for jeg spiser så alt for mye av den!!!!! Klem 🙂

    4. Jeg synes jeg kjenner lukten av nybakt når jeg ser bildene, og jada, jeg får også lyst å bake da! Skal lage en rabarbrakake for jeg har noen stilker igjen etter at jeg laget rabarbra grøt for litt siden. Horn er det en stund siden jeg laget, men det er kjempegodt og supert å ha i fryseren og ta opp når man vil ha noe ekstra godt til kvelds eller til en helgefrokost 🙂

    5. frodith: Ja, det er gøy vi inspirerer hverandre. Ikke alle liker å bake da, men det finnes da massevis av godt å få kjøpt! 🙂 Klem til deg 🙂

    6. margarites: Duft av nybakt er så herlig. Før bakte jeg mye mer, men med bare meg og mannen i huset, trenger vi ikke de mengdene heller. Koselig å ha litt i frysa til besøk som kommer da, eller til egenkos! Ha en vakker dag 🙂

    7. Margrethe: Ja, nå er det din tur, kanskje? Ja, dere to kan holde sammen. Ikke alle liker å bake gjærdeig. Klem til deg og ha en vakker dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg