Nei takk!

Ikke alt smaker like godt. Her forsøkte jeg meg på en ny, “moderne” kake, og ble så skuffet. Den ble jo så pen, men når den ikke smaker noe som helst godt, da blir den ikke bakt om igjen hos meg. Det har poppet opp med kremer med lakris i fine gråtoner, kremer jeg aldri har forsøkt før og innhold som kjærlighetsfrukt, bjørnebær, rips eller granateple. Her måtte jeg ta en test, så ikke baker noe til et selskap og ingen liker det! For det hjelper ikke om kaken er pen å se på. Den må smake godt også. Lakriskremen smakte greit, krem med bjørnebær var ok og sjokoladekaken var ikke tørr, men sammen? Det minnet  meg om et kafebesøk i Heidelberg i Tyskland for mange år siden. Jeg kjøpte deeeeeeeeeeeeeet kakestykket. Nydelig sjokoladekrem og fine topper av mørk sjokolade. Både barna og jeg satt der og gledet oss med hver vår fine bit. Men det var ikke kake som vi var vant til? Den var jo ikke søt en gang? Vi har ledd mye av det etterpå. Vi gikk til nærmeste baker og kjøpte loff. I kjølebaggen hadde vi Nugatti hjemmefra. Gjett om det smakte! Så herved sier jeg til de som tror jeg koste meg med kake i går. Nei, det var ikke godt i det hele tatt.Fysjom!

Jeg må ha kaker med sødme og god smak. Takke meg til våre vanlige eplekaker,gelekaker, gjærdeig, ostekaker, pannekaker med krem, kaker med gul krem eller muffins!

#foto #blogg
16 kommentarer
    1. ja utseende kan spille oss en spøk,for jammen ser den fristande ut.Dette minner meg om et selskap jeg var i ,skikkelig sunnmørsfest med en kake til hver gjest omtrent :=) marsipankaken ville jeg vente med til slutt for den er mektig,så jeg gikk for en som såg så fin og lekker ut,men fysjom,jeg ble uggen og småkvalm ,men som den gode gjesten jeg var tiet jeg og spiste opp kaken min,og det ble med det ene kakestykket på festen,jeg var så uvel att andre kaker var ikke til å tenke på engang.
      En kake må være søt og god med en frisk og god krem ja

    2. fruensvilje.blogg .no: Jepp, dette var en stoooooor skuffelse, og jeg var kvalm hele kvelden av dette. Nei, takke meg til en vaffel med syltetøy på! Men godt å få prøvd det ,så en ikke serverer det til andre som må slite! Flink du, som spiste opp da, men du burde nok heller lagt den til side og tatt noe annet:)

    3. Etdiktomdagen: Ja, det hjelper ikke om det er sunnere kremer med midre fett og sukker, når det blir totalt smakløst. Det var nesten så jeg spurte etter salt!!!!!!

    4. De kakene du har tatt bilde av er jo en fryd for øyet, men det hjelper ikke hvis de ikke smaker godt. Skal jeg først spise noe søtt og “Usunt”, så skal det i hvert fall være en nytelse for ganen! Det finnes jo kaker som er litt “sunnere” som også smaker godt. F. eks gulrotkake eller mandelbunn. Det finnes også alternativer til vanlig hvitt sukker, som er hakket sunnere. Eplekake er en favoritt hos meg, og særlig om høsten når det er tilgang på norske litt syrlige, friske epler! 🙂

    5. Det var jammen meg bra du testet den først. 😉 Rart dette hvordan noe som ser så godt ut, kan bli så feil. Jeg har også prøvd nye ting noen ganger, som det blir med den ene gangen. Så det blir fote til at jeg går tilbake til de gode “gamle” oppskriftene min 😉
      Ser jo godt ut alt du har der. 🙂

    6. Oj..den så jo sååååå god ut.. :)) Men det hjelper ikke om den ikke er god nei..men frister jo di andre på bildet nederst også 🙂 Klem <3

    7. Denne kaken så veldig god ut, men det er tross alt smaken som avgjør. Vi spiser jo ikke bare med øynene! Når jeg baker kaker blir det som oftes noe jeg vet at er godt, men då er det jo gøy å prøve noe nytt innimellom også da… De nederste kakene ser også supergode ut!

    8. karidansen: Ja, skal man kose seg så skal man. Her ble det servert kanelsnurrer og is istedet i dag, Det var godt det! Herlig med eplekake, det gir alltid høstfølelse!

    9. HeidiElise: Godt å teste ut sånt her hjemme. Feil, ble det. Hver ting for seg var greit, men ikke sammen!!!! Gamle oppskrifte er så greie,for de vet jeg er gode kaker! 🙂

    10. annebe: Ja. den SÅ god ut!!!!!Bildet ble fint, men sånn er det. Her var familien på besøk i kveld og kaken ble ikke servert nei. Jammen godt frysa var full av andre godsaker.Klemsiklem 🙂

    11. margarites: Kaker kan se ut som et takras for meg, bare de er gode!!! Jeg liker å prøve nye oppskrifter, men mannen i huset er ikke like glad for det. Hva med en fyrstekake med mye fyrst (altså store mengder med mandelmasse), sier han ofte! 🙂 Klemsiklem :
      )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg