Opplevelser.

Aldri har jeg vært så nær en skarv. Den svømte helt inne ved land. Utrolig artig da en gutt som dykket der, løftet hodet og skrek av fryd. Skarven hadde svømt sammen med han under vann!

Mange kvelden var magiske på vår reise gjennom flere land. Her er vi ved en kunstig sjø.

I Danmark var vi innom hjorteparken igjen. Nå hadde de fått søte unger og det var litt av et liv.

Bukkene tøffe seg for hverandre og i disse dager hører man nok ropene inn over skogen der nede.

Et esel og noen hester traff jeg på.

Det ble også en tur innom Hornborasjøen. Jeg følte at jeg tok farvel med sommeren der. Vinden raste og i det sola gikk ned, ble det ganske kjølig. Inn over meg kom flokker av grågås og traner. Sangen sitter i hjertet mitt enda. Men den rareste opplevelsen fikk jeg da jeg snudde meg mot sletta. Der rett foran meg, strammen en diger gris avsted med en flokk med unger etter seg. Jeg knipset som en gal, men oppdaget for sent at kameraet mitt var innstilt på solnedgang og fugler i luften. Sånn kan det gå når man glemmer å stille ISO og blenderåpning tilbake. Den opplevelsen får jeg gjemme i hjertet sammen med alt det andre.

#foto #natur #ferie #sommer #blogg
20 kommentarer
    1. du for en fantastisk flott opplevelse,skarven bruker jo å stikke før du er halvnær og morsomt å se att den svømmer med vingene sine :=) dyr er kjekt å møte på og du fikk noen flotte bilder,grisen ser jeg for meg,du får tegne dem så har du minnet lenge :=)
      Her ligger temperaturen på 14-15+ om dagen ,men vi er nede i 10+ om kvelden det høstast og jeg synes det er friskt og godt eg :=)

    2. For en herlig opplevelse! Dette er noe man lever lenge på- Gode minner ♥ Fantastiske bildeserie du har knipset☺Ønsker deg en fin og avslappende tirsdagskveld. Stor klemZ ♥♥

    3. Så flotte bilder og opplevelser du har hatt!
      Hadde vært artig å sett grisene også, men noen ganger er det helt greit å bare se det også. Du ser det nok for deg uansett tenker jeg 😉

    4. Åååå så mye fine bilder! Så herlig med den skarven! DET var nok litt av en opplevelse…kjedelig med sånne feil innstillinger..derfor skrur jeg alltid tilbake til auto når jeg går å ser…tilfelle det kommer noe i en fei…som bare må fotograferes…Men noen ganger må vi bare ha minnene i hode også…Du hadde mange flotte minner på bilde her ihvertfall!

    5. fruensvilje.blogg .no: Hadde aldri trodd jeg skulle komme så nær en skarv. Det var skikkelig artig.Grisene får jeg nok tegne en dag ja. Men for et fint minne!
      Her er det også kalde netter nå. Vi hadde 9 grader i dag tidlig, men da sola kom ble det 22! Men det føles som høst. Ha en fin kveld 🙂

    6. Rriittaa: Ja, sånne minner er godt. Masse bilder har det blitt, så det kommer nok mer etter hvert. Her ble det vafler og kaffe med yngstemann. Herlig kveld. Klem til deg 🙂

    7. HeidiElise: Takk du. Ja, jeg ser dem for meg. Det var en meget bestemt grisemor som ikke likte at jeg sto der å så på dem. Som de kan løpe!
      Ha en fin kveld 🙂

    8. Toini: Takk du. Ja, det ble mange bilder av den skarven og alt det andre. Jeg også skrur tilbake med en gang på innstillignene. Men jer snudde jeg meg for å se hva det var for en lyd, og så var hele ISOen glemt. Men minnet har jeg i hjertet.

    9. Elevele: Takk! Ja, her også banker høsten på. Litt vemodig er det, men for en fin sommer vi har hatt med sol og varme. Gleder meg litt til frsik luft og fine farger. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg