Ikke le…..

Vet du hvor mye 2 dl er? Jeg trodde jeg visste det, helt til et tyttebærglass falt i gulvet med et smell, snurret rundt og sprøytelakkerte meg, stolene, bordet, veggene, gulv, skapdører og ikke minst teppet på kjøkkenet. Jeg hadde lyst til å gråte, men det hadde jeg ikke tid til. Her ble det full skurings i lange tider. Først skoene for de var gjennomvåte. Bukser og genser fikk sitte på til jeg var klar med rengjøringen. Rødt overalt. Det så ut som en slagmark. Det ble bare et bilde av sølet, for jeg måtte skynde meg før rødfarger satte seg i tekstiler og hvit tapet. Man kan jo se det morsomme i det etterpå. Jeg fikk jo skura kjøkkenet. Til og med jeg fikk meg et bad etterpå.

Vi hadde plukket litervis av tyttebær til familien og oss selv forrige helg. Renset alt i skogen og lo litt av alle som sa at i år er det ikke tyttebær å finne. Tull, det var rødt i rødt der det var litt fuktig. Nå står glassene på hylla, ja unntatt det lille da. Veldig fornøyd med meg selv. God helg folkens.

27 kommentarer
    1. jada samme er det med en kopp med te som faller i gulvet, eller sleiva med suppe som plutselig detter den fra kasserollen og komfyren og ned på gulvet……helt utrolig hvor mye det blir når det er spredt ut sånn.
      Flott du fikk vasket opp igjen og jada, eg skjønner det så ut som et slakteri i prosessen 😀

    2. Uffda, skikkelig rødt var det også 😮 Og kjedelig med så mye vasking etterpå :-/ Men tyttebær til høsten, det har du 😀 Klemmer og god lørdag <3

    3. frodith: Du skulle sett all spruten på hvit tapet!!! Jammen godt den er vaskbar, ellers hadde jeg mått tapetsert om også. Jepp, tyttebærene er sikret , men jeg liker dem ikke så godt. Mannen i huset bruker det da. Jeg liker trollkrem og om jeg blander tyttebær med rømme til stek. Syltetøyet kan han ha for seg selv. Klem til deg 🙂

    4. Så kjedelig..men godt du har noen glass igjen også.. 🙂 Så fine tyttebær det er hos dere..syns det er litt smått og stusselig det jeg har sett her.. God helg <3

    5. Uff…så kjedelig! men nå fikk du skura kjøkkenet til jul da…så slipper du det i julestria…hihihi…Flotte røde deilige bær! Ha en god kveld!

    6. annebe: Heldigvis bare det aller minste glasset. Tørr ikke tenke på om det var et av de store. Ja en times kjøring mot svenskegrensa var det supre bær og mange! Veldig fornøyd. Klem til deg 🙂

    7. Ler ikke,, lover 😛 Men du har så rett.. mengde er ikke det sammen, når den er der den skal være eller når den er der den ikke skal være 😀

    8. Margrethe: Gjett om, men det ble rent på kjøkkenet etterpå. Hadde nesten ikke trodd jeg skulle får rent teppet igjen, men det gikk bra. Utrolig mye fargestoff i tyttebær og jeg har hvite felter på teppet som fort ble skikkelig rosa av bærsaft.

    9. dedicat: Ja, ikke sant, det er utrolig mye selv om det er lite!!! Når det plasker ut gulv gulv og vegger blir det ille. Men nå er det rent og pent igjen heldigvis. Nyt dagen.

    10. feiret min bror i går, stor dag, vi hadde det så kjekt <3
      I dag er det helt rolig dag før arbeidsuken begynner i morgen 🙂 klemmetingene 🙂

    11. 2 dl er ganske mye om det faller ned på gulvet! Men nå har du tatt julerengjøringen på kjøkkenet for i år 🙂 Tyttebærsyltetøy er utrolig godt, så det er bra du har mange glass igjen. Man kan le litt i ettertid, men akkurat når det står på med rødfarge over alt er det ikke det minste gøy.

    12. margarites: Ja, det er MYE!!!! Nederste delen av kjøkkenet er klart nå mangler bare det inni skapene og de øverste da. 🙂 Men det skal jeg nok få til utover. Rødt er fint det, men ikke som søl! 🙂 Ha en vakker ny uke i høsten 🙂

    13. fruensvilje.blogg .no: Nei, jeg hadde mer lyst til å gråte kan man si. Vask ble det i lange tider for å få alt rent igjen. Under stolene og under bordet fant jeg nye flekker i går!!! Sånn røde fregner her og der på de mest utroligste stedene! Ja, jeg er kjempeglad det ikke var et av de store. Men sånt skjer av og til det hos alle tenker jeg. Her skinner sola på morgenen og det er fint høstvær. Ønsker deg en glad dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg