Vinterkalde skyer.

I dag kom de vinterkalde skyene over oss i kvelden. Blågrå i fargen, og med seg hadde de en vind som ikke var lun og varm lenger.

Jeg rakk en liten tur over i skogen før det mørknet. Mose og kongler må i hus om snøen kommer. Blir bakken hvit og alt fryser fast, er det ikke lett å plukke dekorasjonsmaterialer lenger.

Fortsatt er det masse fargerikt løv både på trærne og på bakken, men brått blir det skjult i vinteren.

Her la jeg to bilder over hverandre og det ble rent magisk! De skyene som danset over meg i kveld ga bud om kaldere tider. På værmeldigen advarer de nå og ber oss om å legge om til vinterdekk. Hva annet kan vi vente? Det er slutten av oktober. I  morgen skinner nok sola like fint igjen, men mot helga? Dette blir spennende.

#foto #blogg #vinter #høst #hverdag
20 kommentarer
    1. Så flotte bilder, og det siste ble jo helt spesielt 🙂 Her skal det også bli kaldere etterhvert, i helgen tror jeg. Og heldigvis skal bilen min få vinterdekk på torsdag (det var litt kluss med dem fra forhandleren, men da skal de være klare). Vinterdekk er absolutt på tide å få på nå 🙂 Her er det vått om dagen, men snart skal det bli tørt som sagt – gleder meg 🙂

    2. Oi for noen vakre bilder du tar og lager 😀 Og jammen er det smart å samle inn fra naturen før bakken fryser og det er ikke lenge til nå, brrrr Da blir det varm drikke og beina inn i ovnen nesten 🙂 Ha en nydelig kveld vennen og god stor klæm <3

    3. Margrethe: Takk du. Ja, jeg er heldig å ha skogen rett utenfor døra, så det gikk fort i dag. I kveld ble det trimtur i det det mørknet, men det var også fint! Kos deg i høsten! 🙂

    4. Ei_heks: Hjertelig takk. Ja, nå blir det spennende om værmeldingen er rett! Men slutten av oktober er det uansett, så kaldere blir det jo. Gjett om det blir koselig med snø da. Så bilder fra nord i dag og det var jo som et julekort! Klem til deg 🙂

    5. margarites: Takk du. Ja, det siste ble trolskt! 🙂 Her har vinterdekkene kommet på. Det er jeg glad for. I morgen skal jeg ut å kjøre og der er det kaldere enn her. Men sol sier de det blir. Gleder meg til en ekspedisjon på jakt etter grantrær i vår familien skog som skal brukes til pynt både her og der framover. Snø blir fint, men jeg vil ikke ha det før jeg har fått i hus det jeg trenger av materialer. Håper jeg kommer i mål i morgen. Så kan jeg binde kranser til meg selv, til graver og til et julemarked så mye jeg vil. Ha en fin morgendag! 🙂

    6. ladyaugust: Tusen takk vennen! Ja, det må inn nå. Kongler er ikke lett å plukke om de er dekket av snø og frosset fast i isen. Koselig er det å gå der i høstskogen og samle materialer. Nå har jeg gått en tur i det det mørknet og det var også så fint. Litt trim må til! Kos deg i kvelden 🙂 Klem 🙂

    7. Dine vakre vinterkalde skyer her minner meg om at jeg bør skifte dekk snarlig, Tusen takk for påminnelsen om været og muligens snø, samt for fine bilder fra naturen! Det som kommer til dere av vær, kommer også til Trøndelag etter hvert. Du er så flink til å samle inn fra naturen til dekorasjoner m.m. Jeg glemmer å tenke så langt jeg. Ha en super morgendag! God natt!

    8. toveview: Her er vinterdekkene på allerede. Vi hadde minusgrader senest i går natt.Koselig å samle materialer. Nå er det meste i hus her hos meg i hver fall. Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg