Klar, ferdig, gå….

Nå har nissen kommet seg på plass i lampa over spisestua! Klar, ferdig, gå, det er advent til helga, og jeg har startet med øitt pynting her og der.

Dere som leser til vanlig leser her hos meg vet jo at jeg fikk tak i en gammel lampe. Alle elektriske deler ble fjernet og jeg satte fire kubbelys med batteri der i stedet for lyspærer. Nå til advent ville jeg “pimpe” den litt opp. Jeg lagde en grankrans og med fire kroker i tykk ståltråd var den lett å tilpasse.

Når kransen var vel på plass, strammet jeg til krokene så den hang på plass under lysene. Jeg festet det godt med litt bindtråd og knyttet opp røde sløyfebånd.

Til slutt kom nissen på plass. Nå kan han holde på hele jula med å fange stjerner. Han fisker dem opp i tråden sin og setter dem på plass i kransen.

Her ser dere nissen under produksjon. Masse lim, ståltråd og servietter gikk med. Etterpå ble han malt og var klar som juledekorasjon hos oss i år.

#jul #julenisse #foto #dekorasjon #hobby #blogg
22 kommentarer

Siste innlegg