Adventsvindu.

Fortsatt regner det her hos oss, og det er grått og nesten mørkt hele dagen. Da var det litt koselig å starte forsiktig med å pynte litt til advent. I dag fikk jeg vasket kjøkkenet. Det ble litt julemusikk også. Jeg har en vinduskarm i furu og den metter jeg med grønnsåpe. Gjett om den dufter godt etterpå.

Så kom en enkel adventsstake på plass. Fire like lysestaker etter hverandre og så har jeg pyntet med hjemmelaget julekrybbe i keramikk og stjerner. Synes det ble fin stemning. Men jeg finner ikke det ene lyset mitt? Så det ble tre batterilys og et vanlig. Innen advent har jeg nok funnet det siste batterilyset får jeg håpe. Koselig med levende lys, men det er bedre med batteri når man skal sitte på den benken under vinduet.

14 kommentarer
    1. Så koselig det ble! 😍
      Vi har hatt opp lysgirlander ute på verandaen i dag, så vi har begynt så vidt vi også 😉 Litt tidlig, men flere rundt her som har gjort det også, så da tar vi det noen dager før. Koselig med lys nå. 🙂

      1. Takk du! I dag trengte jeg litt kos etter vasken i kjøkkenet. På tide å ta fram litt av hvert er det jo nå. Så koselig du har fått opp litt på verandaen. Jeg håper på litt opphold snart, for jeg vil ha det på plass ute før helga. Her begynner det også å lyse hos naboene. Nyt kvelden 🙂

    2. Så koselig dette var. Med hjemmelaget julekrybbe og flotte staker. Vakkert i mørket vi har om dagen nå. Batteri-lys kommer nok til rette. Hvis ikke så får du kje et nytt 🙂 klem til deg…

      1. Takk du. Ja, vi trenger litt oppmuntring i dette evige regnet. Jeg finner nok det fjerde lyset et lurt sted, ellers gjør jeg som du sier, kjøper et nytt!!! Klemsiklem 🙂

    3. Så fint og koselig du har ordnet det. Ser at det er lite snø hos deg. Skal snart ut for å måke snø av terrassen og det får bli dagens trim. Blir oppvarming til planken jeg har utfordret meg selv til på Facebook.
      Stjerna jeg heklet i fjor henger nå på plass i vinduet og like fin.
      Kos deg i mørketiden så best du kan. Klemsiklem i fra nord.

      1. Heeeeeeeeeeeeeeei Eva, så koselig med en hilsen fra deg her! Nei, her er det ingen snø, bare masse regn. Vi får kose oss inne og du måker snø! Planken er smart da. Lykke til. Ønsker deg fine dager mot advent og juletid. Klemsiklem 🙂

      1. Takk du! Nei, lyset har jeg ikke funnet??? Men jeg har kjøpt meg fire nye, og de var sååååå fine!!! Nå kan jeg bruke de gamle andre steder, der jeg ikke vil ja ekte stearinlys med flamme.Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg