Avslutning!

Det tar litt tid før jeg avslutter jula, men nå er det trettendedagshelg og snart slutt her også. I dag er det så vakkert ute med rimfrost og solskinn.

Litt av noen juleroser som blomstrer på lokket til den gamle søpledunken ute. Nydelig, som fløyel.

Sola skinner inn av vinduene og skaper liv i julepynten enda en stund. Ute blomstrer julerosen så fint.

Fortsatt er det litt godteri igjen her og der på skålene, og bordet har hvite blomster. I dag er det rengjøring og forberedelser. I morgen er det julefest i huset med god mat og hygge. Da skal vi feire avslutningen på julen, før julelysene skal brennes ned på søndag. Fint med jul, men jeg synes det er fint med en avslutning også.

22 kommentarer
    1. Så flotte ismønster!

      Ja, det er koselig med jul, men så godt når hverdagen er her igjen også, og man kan rydde bort. Og slik tror jeg det bør være. Alt til sin tid. Da blir det mer stas med høytidene også.
      Ønsker deg en fin dag, og god helg! Klem <3

    2. du skildrer julens avslutning så vakkert,og så vakkert du får det frem med dine bilder :=) jeg valgte å pakke vekk julen i dag,min søster og svoger kommer og skal bo her litt,tirsdag skal vi ta farvel med vår pappa ,så da fant jeg ut att det beste var å ta julen ut før gjestene mine kommer,men god mat skal vi ha,blir svineribbe i dag :=) ha en fin dag ,her regner det fortsatt

      1. Takk skal du ha. Enig med deg at det er best å avslutte julen for deg nå. Husker jeg var i begravelsen til bestefar på en lillejulaften og det var ikke lett for noen i familien. Men vi hadde små barn, så jul ble det den gangen også. Det hjalp meg til siden i livet å tenke at sånn er det, livet går videre for oss som er igjen.Håper dere får mange fine samtaler og en verdig avslutning. Klem fra meg:)

    3. Ja det er godt også, når julen avsluttes, synes jeg. Det nye året er kommet og det lysner litt dag for dag 🙂

      Min allergi tok overhånd og jeg måtte rett og slett kvitte meg med juletreet 1 nyttårsdag og da startet egentlig jula å rusle ut av seg selv nærmest heheheeh 🙂

      Flotte bilder hos deg 🙂

      klem

      1. Jula, er ikke noe jeg vil ha hele tiden. Men så koselig det er så lenge det varer! Uffda, allergi er ikke gøy. Du må nok satse på et plastre som meg. Når man først begynner å rydde vekk litt, så er det nok bare å fortsette. Jeg hadde lyst etter nyttår, men så vil jeg ha alt denne helga også, og jammen er det fortsatt koselig. Klem til deg 🙂

    4. Hei og godt nytt år!
      Så hyggelig med en avslutningsfest for julen. Det burde nok vi hatt også.
      Med tanke på all maten, kaker og godteri som er igjen.

      Her nytes siste fridag, før arbeidsåret starter. Og i ettermiddag blir det bålpanne og grilling av pølser på bålet.

      God helg til deg, og kos dere med avslutningsfest.
      Line

      1. Ja,vi har hatt det i alle år og jeg liker det! Vi har ikke stort med småkaker igjen, men mat er det nok av. Kos dere masse med bål i mørket. Det er koselig det. God helg og ha en fin ny arbeidsuke når den kommer.:)

    5. Åh, så koselig med den avslutningen som du forteller om, å ha julemiddag og brenne ned julelysene ♥ Det har jeg ikke hørt om før, men er jo absolutt en tradisjon jeg fint kunne innlemmet her også, om energien hadde vært tilstede 🙂
      Pynten blir nok tatt ned denne helgen her også. Begynner litt og litt, og juletreet til slutt 🙂 Det blir litt vemodig, men godt på samme tid 🙂

      Vakker stemning har du formidlet her, jeg blir helt betatt ♥

      Klem

      1. Så koselige ord fra deg. Jeg har gjort det sånn i mange år. Jeg liker å avslutte julen med liv i huset. I morgen blir det koldtbord med litt varmt også, rester av småkaker og en marengskake jeg bakte her om dagen. Gleder meg. Men så kommer det å fjerne alt da. Etterpå MÅ jeg ha en bukett tulipaner for å feire våren! Jeg vet det er lenge til vår, men det er så godt å kjenne på de knasende tulipanene og vite at snart lysner det enda mer. Klem 🙂

    6. Åååå så mange koselige bilder 😀 Enig med deg avslutning er helt greit det også, blir liksom så alt for mye i jula synes jeg 🙂 Men nå er det friskt og nytt alt <3 Kos dere med avslutning <3 stooor god klæm <3

      1. Tusen takk! Jeg har ikke hatt så mye rødt i år og det gjør at man ikke blir så fort lei. Jeg koser meg enda med alt og juletreet. Til uka er det over og ryddet vekk og det er også fint. Frisk luft føler jeg da og må ha tulipaner. Klem til deg i helga! 🙂

    7. Nydelig avslutning det her 🙂 Di siste åra har jula blitt brått borte etter nyttår hos oss..men har den fra tidlig i desember da.. 🙂 Blir så stemningsfulle innlegg med måten du setter sammen vakre bilder på 🙂 Fredagsklem <3

      1. Hjertelig takk. Noen avslutter rett etter året er ringt inn, men jeg liker å holde på tradsjonen om å avslutte i trettendedagshelga. Nå skal jeg virkelig kose meg med avslutningen i år også. Klem til deg 🙂

      1. Ja, i min barndom var det sånn. Mange av mine holder fortsatt den tradisjonen. Koselig det også. Herlig med jul. Når man først har pyntet kan det da jammen stå framme en stund synes jeg. Her blir det nok ikke vekk med juletreet før på mandag. Kos deg i kvelden.

    8. Så nydelig. Høres så fint å avslutte julen slik. Har tenkt på det, men ikke greid å få til den organiseringa enda. Og bildene – de amasing!!!! Heldt fantastisk nydelige. For du setter sammen bildene slik at det blir vakre komposisjoner. Slik som bildet med grenen. De to bildene blir så hele sammen. Grenen lager en forlengelse av formen på granen i det øverste bildet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg