Bakedag, med kruseduller

Det ble mange kruseduller, men jeg likte det! Hva synes du? Sukkerbrød med blomster og pepperkaker med melistegninger fristet meg.

Det ble kaker til frysa og litt til gjester i morgen. Det tok ikke lang tid heller. Jeg vispet sammen et stort sukkerbrød av 6 egg, og bredte det ut over et bakepapir og stekte den som til rullekake. Men jeg rullet den ikke sammen. Først renskar jeg den langs kantene, og restene tok jeg vare på!

Så var det fram med blåbærsaft og tegne blomster og noen prikker her og der på halve kaken. Jeg lagde melisglasur av en eggehvite og melis. Det ble myyyye! Jeg tok fram hjertepepperkaker og fikset de med noen kruseduller og perlesukker. Men enda var det mer melis igjen.

Det ble mange “kruseduller” av den melisen. Halve kaken fylte jeg med sjokoladesmørkrem, og kruseduller ble det der også.

Restene jeg skar av kaken for å få rette kanter, blandet jeg med restene av sjokoladesmørkrem og trillet det til kuler. Jeg rullet de i kokos og brukte de til kakepynt her, men de er like gode som konfekt til en kaffekopp.

Så er det bare å glede seg til gjester i morgen, og kose seg…….

8 kommentarer
    1. For noen flotte kaker, ja du er en mester du når det gjelder kunstverk…kaker, eller bilder eller alt ….
      Ser veldig god ut alle sammen…Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg