Bakedag.

I dag ble det bakedag. Godt å få unna litt i en fei. En herlig sjokoladekake er klar. Den mangler bare å pyntes. Så var det ostekaker. Denne gangen lagde jeg de oppned! Først kledde jeg formene med en plastpose og dyttet plasten ned i formen, før jeg helte i ostekakemassen. Etter at det hadde stått i kjøleskapet til det stivnet, så var det på med kakekrymmel av digistive, pepperkaker, smør og hakkede mandler. Så dro jeg “hele posen” over det hele og satte det i frysa. Pyntes skal de til helga. Men selvfølgelig sørget jeg for å ta av litt til dessert i dag. Her var det ikke plast i bunnen, men rett ned i skålene og resten av kakekrymmelet over. Jeg gleder meg til dessert etterpå! En fyrstekakedeig ble også klar sammen med hakkede mandler, men så manglet jeg eggehviter. Typisk. I morgen får jeg handle inn det som manglet, og så er jeg snart klar til helga. Da blir det storinnrykk av familie til middag, og alle kakene!

 

14 kommentarer
    1. Så mye godt du har baket!! 🙂 jeg er helt imponert! Jeg baker sjelden mer enn en ting i slengen. Hørtes kjempegodt ut! 🙂 Ha en fin dag!
      Foresten så har du så utrolig flotte malerier, og jeg er kjempenysgjerrig på om du har jobbet med det. Har du illustrert bøker feks? 🙂

      1. Tusen takk. Jeg liker å bake og det dufter så godt i huset mens man holder på. Hyggelig du likte bildene tegninger/malerier. Jeg tegner for meg selv og bloggen. Jeg selger litt også. Skulle gjerne illustrert bøker jeg! 🙂 Vil du se mer av hva jeg lager kan du gå inn her: http://lindrandi.simplesite.com/

    2. Heldig familie! Ostekake er en av mine favoritter! Jeg husker den dekorative kaka du skulle ha med i et bryllup en gang! Det var ikke ostekake tror jeg, men den var flott pyntet! 🙂

      1. Ja, vi gleder oss alle sammen til å samler. Ja, jeg har jo lagt ut noen ferdigpyntede kaker også 🙂 Morsomt er det å være kreativ på den måten. Klem til deg i kvelden 🙂

    3. Oi, her var det mye godt på en gang! Også ostekake som jeg liker såå godt 😉
      Fikk lyst til å bake. Blir gulrotkake i morra. Til svigerfars bursdag på forskudd 🙂

      1. Koselig å bake. Gulrotkake er det så lenge siden jeg har bakt, men denne gangen ble det andre slag. I morgen samler vi familien med smått og stort, og det gleder vi oss til. Ha en fin fredag og lykke til med kaken:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg