Bakst og kos

Ute snør det, og jeg hadde ikke lyst til å kjøre til butikken. Men brød må vi da ha. Klart vi kunne spist knekkebrød og rundstykker, men det er da ikke noe som hjemmebakt brød! Oppskriften min finner du HER. I oppskriften bakte jeg brødet på plate, men i dag delte jeg deigen i to og brukte brødformer. Gjett om det lukter godt her da!

Nissen likte snøen, men han satte seg ende ned på den nye butrappa, når jeg begynte med blekkenslagerarbeide. Låven min trengte jo en enkel takrenne. Nå er den på plass, laget av et uthulet kvist fra en hage i nærheten. Mye rart man kan finne, om man ser etter. Aner ikke hva den planten heter, men den har treaktig og har hul stilk. Det fungerte fint det, delt som takrenne og en hel rund kvist som taknedløp.

Her er litt av bua. Den er slett ikke klar enda, så den skal jeg kose meg med i ettermiddag. Mer maling her og der, og tett tak må jeg jo ha. Litt av gangen, og snart har jeg en hel gård.

 

14 kommentarer
    1. Skulle ha vært ute jeg også, men snøen laver ned så jeg venter til i morgen. Er det fortsatt ugreit å kjøre, tar jeg bussen ned til senteret i stedet for bilen. Nybakt brød på en mandag morgen er ikke feil 😉 Ønsker deg en flotters mandag, klem 🤗

      1. Føler meg heldig som ikke må ut og kjøre i dag. Jeg skulle vært på farten, men det droppet jeg i dette været. Men vakkert er det! 🙂 Ha en finfin kveld. Klemsiklem:)

    2. Skulle gjerne hatt nybakt brød til frokost i morgen ettermiddag , synes jeg kjenner lukten😀 det får være til en an gang. Og ser du har begynt med juleting, jeg er alltid litt sen der… men forstår du må begynne tidlig med alt arbeidet med det. Blir helt sikkert en fabelaktig utstilling!

      1. Hadde du bodd nærmere kunne jeg bakt et til deg vet du. Ja, litt tanker om jul har jeg startet med og det er koselig. Men det er enda en stund innen jeg pynter opp i huset. November er for meg grønn og hvit. Det er koselig å glede seg til fortsettelsen. Klemsiklem:)

    3. Du altså! Fra baker til blikkenslager! 🙂 hjemmebakt brød er konge – disse ser nydelige ut! Og jeg følger spent med på alle detaljer på gården din! God klem <3

    4. Herlig! Både nisse m.m. og ikke minst hjembakt brød. Må bare få bakt litt snart jeg også 😉 Det er som du sier, så veldig godt med lukten og smaken på helt ferskt brød 😀 God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg