Bank, bank, bank….

Før var det en vanlig lyd på døra. Folk banket på, og gikk rett inn. Kaffen kom på, og praten gikk. En liten hvil ved kjøkkenbordet med naboer, familie eller andre, var helt vanlig. Da jeg var liten, kom feieren alltid inn på kaffe, postmannen også og alle som var innom gården et ærend. Det var helt naturlig å stikke innom hverandre og utveksle noen ord og ta litt kaffe. Jeg husker det som veldig koselig. Ingen satt lenge i sånne stunder, men de hadde en liten pause, som de på kontorene har i dag.

Jeg føler meg heldig som fortsatt får familie, naboer og venner innom til stadighet uten at de blir bedt. En liten prat er trivelig og vi får minner for livet.

 

8 kommentarer
    1. Nydelig bilde av flott motiv <3 Husker også spontane besøk før som hyggelige.. Nå har jeg blitt mer usosial så nå syns jeg det er bedre når det er avtalt..hehe.. Er stort sett bare gutta som er innom her ..og søstrene mine når jeg har bursdag.. Men før jeg blei syk var jeg sammen med noen nesten hver dag… Ønsker deg og dine ei fin kommende uke <3 Klem <3

    2. Det er veldig koselig, og det skjer mer her enn i borettslaget 😀
      Artig når det kommer folk ubedt. Liker det jeg ☺️ Nyt søndagskvelden. Klem 🙂❤️

    3. Høres veldig koselig ut. Det er nok slutt mange steder med slikt. Her er det, eller kanskje er det ikke…jeg er ikke flink sjøl til bare å stikke innom folk. Klem <3

      1. Ja, det variere vel, men jeg husker det som veldig sosialt og jeg er glad at mine rundt meg titter innom uten å bli bedt hver gang. Klemsiklem.)

      1. Takk du. Ja, jeg også liker det, men folk er visst veldig redde for å bli overrasket. Hva bryr det vel om oppvasken står der eller man ikke akkurat har de peneste klærne på, om man kan snakke sammen over en kopp kaffe eller et glass brus en liten stund…… Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg