Bare å forsette…

Så kom oktober, og det er bare å fortsette inn i høsten mer og mer. Vakkert er det jammen. Jeg var i mitt barndomsrike i går, og det er rart at min skolevei har fått asfalt. Det skal liksom være som det alltid har vært med grus og lyden av sykkelhjul eller sko mot sand. Lyden blir en helt annen på asfalt. Mange av de tingene som vokste langs veien er borte og nye busker og trær har kommet til. Men det er fortsatt mitt landskap.

De spådde gråvær og regnbyger der i går,men det var det vakreste været og så mildt.

Herlig å se alle fargene, men ikke herlig å se på den lille boksen til venstre! Jo da, jeg fikk ned blodtrykket litt til, men ikke nok. Nå ble det å gå med denne i 24 timer. Da får jeg forsøkt det også. Tror ikke det blir mye søvn til natten, for den durer i vei hver halvtime om natten, men må man så må man.Det er bare å fortsette mot bedre helse. Jeg SKAL klare det……

12 kommentarer
    1. Helt fantastisk, så nydelig bilder. Blir så glad av å se på dem, collagen din var sammensatt til glede. Du gledde meg både med bildene og den lille historien fra barndommen. Forandringer som skjer. Og forandringer skal skje meg deg også. Ikke artig med en slik måling, plagsomt. Men den forteller deg noe, og du skal ta hånd om dette. (Det er flere som bør ta et helt nytt grep!!) Lykke til <3.

      1. Tusen takk. Ja, nå er det bare så vakkert der ute. Glad jeg kan glede deg! Ja, min skolevei er ganske lik og aleen med store løvtrær står der som før. Mange av trærne begynner å bli skikkelig gamle, så jeg tar ofte bilder. Plutselig en dag er de også borte. Mye er forandret, men jeg er der ofte, så jeg følger jo med i forandringene. Ja, den helsa er ikke grei om dagen. Nå har jeg strevd i snart to år med dette. Jeg har greid å snu det ganske greit, for tabletter er siste utvei for meg,når det er noe annet å gjøre først. Jeg har mye å gå på, når det gjelder vekta. Lett er det ikke, men kiloene forsvinner en etter en og blodtrykket blir bedre heldigvis.Vi får heie på hverandre og jobbe for fine dager framover, ikke sant? Klemsiklem 🙂

      1. Ja, det kommer alltid minner når jeg er der oppe. Fine minner heldigvis. Skolen var ikke alltid grei, men skoleveien elsket jeg faktisk. Noen ganger var man lei da, men det er vel ikke så rart når man skulle sykle flere kilometer i traktorspor i snøen eller på holke og i regn. Men de dagene er nesten glemt og man husker det fine! Takk for lykke til, for det kan jeg trenge. Mye stress her om dagen og det er det ikke lett å gjøre noe med og da stiger jo blodtrykket også. Håper jeg får skikke på det snart.

    2. Koselig å vandre i barndommens rike, selv om mye er endret. Og vakre farger fikk du i alle fall se.
      Ønsker deg lykke til med blodtrykksmålingen og resultatene av den 🙂
      Gode klemmer fra meg til deg ♥

      1. Ja, det er godt å tenke på gode minner. Ute er det nydelig nå!

        Takk for gode ønsker. Heldigvis var målingen helt normal nå, så nå gjelder det bare å fortsette som jeg har lært og ikke tulle det til igjen. Man blir jo skremt når helsa ikke er som før. Men når man selv kan gjøre noe for å bli frisk, så valgte jeg det. Jeg er jo heldig. Tenker mye på det du og andre strever med, som det slett ikke bare er å legge om kostholdet for å fikse. Klem fra meg 🙂

      1. Takk du! Gjett om jeg var lykkelig da legen leste opp resultatet av denne testen. Det er så godt å ha klart å gjøre en forskjell for helsen. Turer, både sakte og raske har jeg jo alltid gått, men jeg har ikke tenkt å mye over hva jeg spiser. Nå måtte jeg gjøre en skikkelig forandring over tid. Det var vanskelig i førsten, men nå er jeg vant til det etter over ett og et halvt års jobb. Tror jeg skal klare dette fint utover. Ha en vakker ny uke. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg