Bare fordi jeg fortjener det…

Ja, sånn heter det reklamen. Fordi jeg har fortjent det…..Denne førjulstiden har jeg tatt de ordene til mine. Klart vi fortjener litt av hvert alle sammen. Slett ikke alle dager er like enkle, og det er ikke alltid lett å smile. Men man blir glad av å smile til andre. Noen setter øynene i meg som om jeg har gjort noe rart, andre smiler vennlig tilbake. Å glede andre, gleder faktisk meg. Jeg har kjent meg sliten og lei i det siste, som mange av dere vet, men jeg kan da ikke fortsette sånn. Å være trist og lei er en ting, men et stille vemod er noe annet. I dag er det Lucia og jeg var oppe til tv-sendingen på svensk tv 2 startet. Det ga meg en skikkelig fin førjulstemning. Lucia kom med hest som hadde dombjeller på, det var mørkt og både i programmet og hos meg brandt det masse lys.

En veldig fin start på en lang dag. Ja, for vi skal avsted å feire julaften allerede i kveld. Når jobb og ferie kaller, må man ta den dagen man får. Ribba er visst stekt og jeg har bakt sjokoladekake og småkaker, pakket presanger og spilt julemusikk.

Jeg kjøpte en julegave til meg selv i dag. Snøsøsteren av Maja Lunde, og med de vakreste tegninger av Lisa Aisato. Jeg har lest den før, men da eide ikke jeg den selv. Nå er boken min, fordi jeg fortjente det. Jeg fortjente også et glass brus, en lussebolle og fin julemusikk til lunsjen. Nå er det bare elleve dager til jul. Ja da, vi skal ha vår julekveld, her hjemme da! Nå begynner jeg å glede meg. Julen skal bli fin, fordi jeg har fortjent det…….

6 kommentarer
    1. Koselig da….Den boka har jeg kjøpt meg også! i fjor vel..var det ikke da den kom ut. Så den har jeg lest 2 ganger. Skal lese i år også. Men ikke sånn dag for dag…klem.

    2. Å så kos at du unner deg en gave – og at du koser deg og nyter småtinga! Ja, vi har vært slitne i høst…. det er ikke godt! Klemmer mange til deg <3

      1. Ikke ofte, men noen ganger finner jeg noe, og da er det lett å si at det har jeg fortjent! 🙂 Det har vært et tungt år,men vi satser på at det neste blir topp! Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg