Beste medisin!

Når dagene er dumme, er det jammen godt det finne fine medisiner. Min medisin er naturen. I dag var jeg lei alt. Nei, jeg har det ikke med å klage, men nå kjentes det som om det var nok. Tåke og regn er en ting, men den forbaskede økonomien. Skatteoppgjør, maten går opp, tv og internett går opp, pluss alt annet. Livet ellers er heller ikke like greit hver dag. Jeg føler meg tom, blakk, lei meg og trist. Da er det godt å ta på regntøyet og gå av sted.

I raskt tempo av sted i søle og vann, gjør susen. Da glemmer jeg alt det kjedelig for en stund. Jeg får trimmet, og det blir bilder på kameraet, selv om det regner.

Glemte å nevne at kameraet er ødelagt og forsikringen har gått ut! Jeg har funnet min egen løsning, men den er ikke det beste. De blir svarte opp og nede for den dumme linsa vil ikke åpne seg skikkelig og sjelden lukke seg også. Hva gjør jeg da? Jeg fant en plastsak som passet over linsa. Men fingrene klarer jeg som regel å triks linsa helt opp, eller så må jeg skjære av bildet på dataen etterpå. Linsa går ikke igjen, men da setter jeg på den plastdingsen. Jepp, det fikset seg. Ut på tur og det klarner hjernen. Mange små, men vanskelige ting, blir ofte letter etter en sånn tur.

8 kommentarer
    1. uff ja ,det err mange som slitter med økonomien ,lett å øke prisene på alt når en selv sitter med milioninntekter,men vi med pensjon har langt ifra det og våre utgifter er jo like store ,så det er ikke bare bare nei ,gikk en ttur uut jeg også ,men det var kaldt så jeg var ikke lenge ute,koste meg med gamle bilder fra min tid som jentuunge istedenfor :=)

      1. Synes det renner over for tiden jeg også, men det er vel sånn det er. Ikke mye man kan få gjort med det. Ut gikk jeg og det var deilig å gå seg sliten. Da ble dagen myyyyye bedre :)Artig med bilder! Kos deg 🙂

    2. Det er det eneste som hjelper når alt er vanskelig! Noen ganger blir det for mye oppe i hue, da er det godt med en fototur som dette – bamser av mose, og fugler og fin natur! Ta vare på deg, vennen! Klem <3

    3. Mange ting blir oppklart og mye lettere når man kommer seg ut i naturen og har gått av seg litt frustrasjon… men… tiden er vanskelig nå og det baler på seg med tanker og frustrasjon hos mange
      Lag deg en fin fin lørdag gode du <3 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg