Bestemt meg….

Det ble kort prosess i dag. Massevis av keramikk gikk under hammeren! Nei, ikke som på en auksjon, men hamret og knust til en masse. Jeg kan ikke ta vare på alt. Nå ble det en skikkelig gjennomgang på ting jeg har laget gjennom mange, mange år. Noe skal gjemmes fordi det morer meg, andre ting tar jeg vare på fordi det er fint og noe skal barna ha. Men resten gikk i tusen knas under hammeren. Brått og brutalt! Huldra som hang på veggen, falt rett i gulvet av forskrekkelse, og poser og kasser fyltes opp med både det ene og det andre. Rydde og rydde!

Man får ut litt aggresjon ved å gjøre dette. Ja, jeg har bestemt meg, for at jeg skal fikse dagene og at jeg skal bli flinkere til å holde orden, igjen. Det er vel noe med det at jeg har ryddet vekk jula. Det blir liksom så synlig alt da. Jeg trenger nok en gang å rydde i både livet, og i huset. Ute er det regn og rusk. Snøen er nesten borte,  og jordene er mørke og triste. Enda har jeg ikke rukket å gå trimturen i dag, men det har vært mye annen trim da. Man rydder i hodet også, hver gang man rydder i annet. Neste post er malerier og akvareller. En opprydning må til der også. Men nå er det først helg. Kos dere!

20 kommentarer

Siste innlegg