Bøkehamser.

Vet du ikke hva det er? Bøkehamser er det som frøene til bøka sitter inne i.

De er så fine til dekorasjoner når de spretter ut og slipper frøene. I går gikk jeg av sted med friskt mot og skulle plukke noen av dem. Men det var for tidlig!

Den lille bøkeskogen sto der så fin i kveldslyset. I toppen var det mengder av bøkehamser å se. Jeg får bare vente. Men noen lå der på bakken allerede.

Jeg malte en isoporkrans brun, og limte i vei da jeg kom hjem. Resten langs kantene får jeg ta siden. Nå ble det bare midt på. Når hamsene er større kan jeg bare stikke de inn i isoporen uten å lime om jeg vil. Men disse første, var spinkle og små. Snart kommer nok høsten på alvor med mer gule løv og vind. Ser du bildet der til venstre nederst? Der ser du frøene. De skal jeg lime innimellom hamsene så kransen blir myk og lubben.

14 kommentarer
      1. Takk du. Ja, du har nok bøkehamser rundt deg. De er jo så dekorative. Du klarer det. Veldig fint å bruk runde isoporkuler også. Klemsiklem:)

      1. Ja, jeg trodde jeg hadde igjen noen her hjemme, men nå var det tomt. Jeg bruker de i dekorasjoner og da forsvinner de fort. Morsomt med naturmaterialer.

    1. Bøketre har vi ikke her, men så mye fint du finner og lager noe av. Skjønner du ikke tenker du er ferdig med den ennå, så håper du deler når den er. Den er allerede veldig fin, syns jeg. Riktig fin lørdag til deg. Klem<3

      1. Ikke alle steder det vokser nei. Gøy å plukke inn fra naturen, og bruke det. Skal dele når den er klar, men enda har jeg ikke nok bøkehamser. Ha en vakker søndag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg