Brenneslesuppe og liv.

Skogen er full av liv om dagen, og jeg forsøker å få med meg noe av og til. Frosken har lagt egg og det har mange fugler også, dyrene er i sving med sitt og til og med blåbærriset har blomster i sola. Grana er full av de vakreste blomster og heggen er snart full av hvite blomster.

Ekornet leter etter mat og kjefter litt  når jeg kommer gående. Jeg forstyrrer jo, må jeg vite.

Noen kommer og noen går. Den lille her øverst, får ikke være med å danse “spissmusdansen” i våren dette året. Men duene har fått unger, så der er det liv i redet.

Jeg plukket med meg brennesle på veien hjem. Noen syrinkvister ble det også fra den gamle husmannsplassen og flere greiner med blomstrende gran. Heldige meg fikk verdens beste neslesuppe i dag, med kokt egg.

14 kommentarer
    1. Vakker natur og suppa ser jo veldig god ut:) Tror ikke jeg har spist neslesuppe noen gang… Stakkars musa..men ja det er livets og naturens gang det.. 🙂 Klem <3

      1. Takk du! Ja, mange har aldri smakt neslesuppe og mange er nesten redde for å lage det. Jeg synes det smaker vår! Stakkars lille mus, den hadde vandret til de evige jaktmarker. Ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

      1. Mange som aldri har forsøkt det???? Jeg har heller ikke vokst opp med det, men svigermor introduserte meg for det og siden har jeg laget min egen variant. Den liker jeg godt. Bør jeg legge ut oppskriften tro? Klemsiklem:)

    2. Kjempefine og nydelige bilder 😊

      Har smakt brennelsesuppe da jeg gikk i 7.klasse på ungdomsskolen. Vi var på sykkeltur, og læreren vår laget det til oss. Jeg husker vi var skeptiske ja 🤣😂

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Så mange vakre bilder av våren og alt som hører med. Sukk, dette var vakkert. Og den suppa da…mmmm…Det er godt altså. Allerede klekket egg, det var tidlig? Spennende også. Du er virkelig flink til å finne skjønnheter i skogen. Klem fra meg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg