Byggmester jeg?

Nei, jeg er ingen byggmester eller snekker, men gøy har jeg det med det jeg lager. Nå er snart den store gården min ferdig. Jeg kjenner at det er trist, for det har vært så gøy å holde på med det siste halve året. Låven har jo flere sider og jeg har fikset alle, men hvor i alle dager skal jeg ha den stående, så jeg ser alt sammen? Ute vil jeg ikke sette den lenge av gangen, for da blir den fort ødelagt.

Dette var det jeg startet med. En rød enkel låve, med sort tak, etter sønnen vår som for lengst er voksen.

Jeg prøvde meg fram i sommer med å male den mørk, men så fant jeg ut at jeg ville ha plankevegger.

Litt etter litt tok det form, og jeg gledet meg til hver gang jeg hadde tid til å bygge litt.

Nå er jeg snart i mål. Låven har fått klokketårn og låvebro.

Det ble et stabbur også nå i oktober.

Så nå er det snart klart. Huset lagde jeg i fjor, og det passet da fint her? Jeg skal ha trær rundt omkring, men den saken har jeg ikke fikset enda.

Så det begynner å bli mange hus hos meg. Jeg har laget flere enn dette, men de er gitt bort. Dette er tredje gården jeg fikser. De to andre er små, men jeg synes de er morsomme også. Nissen titter inn av vinduet i hovedhuset på den store gården og lurer på om det ikke snart er julebakst å få smake? Dette ble et langt innlegg, men sånn fikk det bli.

Jeg tenkte å ta gården ut en dag i vinteren og la den snø ned for å få noen realistiske bilder. Men det får bli når det er kaldt ute og snøen er tørr og fin. Jeg gleder meg til det.

 

 

10 kommentarer
    1. det er så utrolig koselig det du skaper og dette er vel det jeg liker best av alt :=) håper du finner en skikkelig fin plasering så alle kan få glede av gården når dei er hjemme hos dere :=)

      1. Ja, jeg koser meg virkelig med dette. Må nok finne på noe annet etterpå. Tror jeg har en ide!😁Nå står gården nede i kjelleren, men jeg må få det opp i lyset for en stund. Kunne være gøy med en skikkelig julegård!

    2. Et veldig koselig innlegg, og gården din er jo bare så flott! 😍
      Den er så gjennomført koselig, og flott gjort. En byggmester av rang er du virkelig! 😀👏❤️

    3. Jeg tenkte straks – på et rundt bord – ser du har det der allerede (?)….. ! Byggmester er du kanskje ikke, men kunstner er du! Dette er helt lekkert! Klem <3

      1. Takk du. De to små gårdene er montert på sånne dreibare, runde ostefat. Men den store gården får slett ikke plass på det. Men jeg får heller vurdere det på en benk eller hylle, selv om jeg da ikke kan se baksiden. Men det er jo som det er. Klemsiklem

    4. Så utrolig flott!! 🙂 Du må jo ha det et sted som mange ser det. Ikke bare du 😀 På en skole? Sikkert noen som vil ha dette, men skjønner godt du vil ha det selv. Skulle stått ved veien, under et lite tak, så noen fikk se 🙂

    5. Du er veldig flink og dette ser så naturlig og fint ut. Slik som den gode gamle tida.
      Denne må du ikke la stå ute i elendig vær nei. Du må ha stort fint rom hvor alt arbeidet kan komme frem. Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg