Dagens trim

Jeg har gått skoen av meg! Så mye har jeg gått med disse skoen. I går da jeg kom hjem fra trimturen,  var det takk og farvel. Jeg ble jo våt på bena i regnet, og de skulle da være vanntette, nesten? Sånn går det når man går mil etter mil gjennom årene. Heldigvis har jeg et par andre å bruke, men nye sko må det visst investeres i. Men det var ikke den trimmen jeg skulle fortelle om.

Dagens trim var nok en gang rydding. Jeg hadde startet i kjelleren jeg, med å rydde i malerpensler og maling. Det inspirerte visst gemalen! Han startet på restene i loftet. Det ble mange turer opp og ned den loftstrappa, og eske etter eske kom fram. Fra 1988? Det var nok ikke akkurat den dagen jeg hadde ryddet vekk dette, men avisene sparte vi og brukte til å pakke vekk ting når det trengtes.

Der skal jeg si deg jeg fant mye rart. Dukkeserviset mitt og et esel som dro salt og pepper, en kopp som var min og mye, mye mer! Til og med en telefonbørse med penger fra den gangen folk kom og lånte telefonen her! Merkelig rart hvor mange tanker som kom. Men hvordan tror du det gikk i malesakene mine? Det får jeg visst ta i morgen. Jeg ble så sliten av all den bæringen at nå var det nok for i dag.

12 kommentarer
    1. Nye sko til trimturene ute trenger du. Skjønner godt at du ble sliten av den ryddinga. Jeg ble pumpa av å gå i byen, bilen skulle på EU kontroll. Ble en god del gåing. Mye fint fra 1988. Jeg tør ikke se hva vi har på loftet. 😱Klem

      1. Ja, det er ikke måte på hvor mye rart som kommer fram. Vi må rydde for de skal fikse noe der oppe til våren. Bysliten blir jeg også. Det er noe med utholdenheten min etter koronaen og sprøytene. Jeg blir så fort sliten av ingenting. Men det går seg vel til. Klemsiklem og god helg 🙂

    2. Nye sko må til, ja – ingen tvil! Rydding er skikkelig slitsomt, men tipper det var litt stas å se noen av tinga igjen! Loftet mitt er kjempefullt, grøss og gru…… 🙂 klem

      1. Ja, det er helt nødvendig med skotøy! Nå er snart loftet tomt! Jeg ryddet der for ti år siden og trodde ikke det var stort der igjen, men det var det jammen!!!! Klemsiklem.:)

    3. Kan definitivt gjøre seg med nye sko nå, ja ☺️
      Sånne ryddeprosjekter kan være veldig gøy, og når man får “gratis” trim på kjøpet, er det jo en vinn-vinn situasjon ☺️

    4. Godt å få trimmet seg litt! Og de skoene har sett bedre dager ja hihi godt brukte i allefall 🙂
      Rydde ja… jeg roter også rundt i esker – mye går til bruktbutikken og annet tar jeg vare på. Uansett hvor mye jeg alltid har ryddet – for jeg er ikke glad i å samle på for mye, så blir det ting og tang uansett. Noe er sårt å bli kvitt – men jeg mener at man ikke kan samle på ting bare for å samle på det – at det står bortstuet i esker. Men noe er viktig å samle på da <3 minner 🙂

      1. Jepp, trim må til på flere måter!
        Ja, det er så mye i et hus, at man kan bli skremt. Det er jo plass til å sette ting vekk for en stund. Men av det jeg tok ned fra loftet, var det ikke mye jeg vil ha lenger. Godt å få ryddet og andre kan få glede av det som gjenbruk. Det med verdi for minnene mine, det tar jeg vare på. Det trenger ikke å ha pengeverdi for det. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg