De lo av meg….

Sauene lo av meg da jeg bemerket at de var så heldige å ha rogn. Hos meg er det ikke et bær! “Er du helt dum du da? Tenk så heldig du er som ikke får snø. Ingen rogn, ingen snø, heter det visst. Har trærne bær, så klarer de snø også. Se hvordan vi har det!”

Ikke vet jeg om dette ordtaket er rett, eller om det er som noen sier at har rogna bær, så bærer den ikke snø det året? Vi tar det som kommer, uansett tenker jeg. Men i vest har allerede toppene blitt kledd med litt snø.

Fint med det hvite, men mens vi var i Møre og Romsdal, fikk vi regn og atter regn nede ved havet. Har aldri sett maken til vannmengder fra oven. Det var ikke mange minutter med stille, før det silte ned igjen. Da var jeg lykkelig over å ha skikkelig regntøy, så jeg likevel kunne gå så mange turer jeg ville.

Disse fisket som mennene våre. Skal lure på hvem som fikk mest? Nå er jeg hjemme igjen, og jammen regner det ikke litt her også. Ja ja, det er september og høst.

19 kommentarer
    1. Flotte bilder som vanlig i fra deg. Tror ikke noe på dette med treet, for i nord kan det jo lave ned snø i mengder. Lite bær på treet i hagen ser jeg. Det har vært mye regn sånn at man ikke har kommet seg til vogna. Venter på litt bedre vær. Ha en fin dag. Klem

      1. Takk du. Ja, jeg tar været som det kommer, rogn eller ikke. 🙂 Men her er det ikke et bær og jeg synes de er så fine i høsten de bærene. I fjor hadde vi mengder, så sånn er det! Været får vi ikke gjort stort med, så vi får ta det som det er. Høsten er fin uansett og det er så koselig med tente lys og et strikketøy også. Ha en finfin dag, uansett vær hos deg 🙂

    2. Herlige bilder!

      Ja jammen er det ikke høst ute – og fargene blir vakrere og vakrere!

      Ønsker deg en fin fin dag – og jeg har gått forbi “hanen” ved naustrekka – og det betyr at det er REGN også her 😀

      klem

    3. Herlig bilder. Naturen byr på så mye fint og du fanget dem med dine linser. Bildene gir en god følelse både å ta dem og vise dem.

    4. ja det regner hos oss ,vi kom hjem på fredag og det har regnet hele tiden siden vi kom hjem,men det er melt bra vær i morgen vi krysser fingrane for det :=)jeg har hørt ordtaket si att mye rognebær gir lite snø,og lite rognebær gir mye snø,så får tiden vise for vi har lite rognebær her inne hos oss iallefall :=)

      1. Ja, det været får vi ikke gjort så mye med. Godt vi har regntøy som fungerer fint. Om det blir snø eller ikke, får tiden vise. Ha en vakker dag 🙂

    5. Du verden for en herlig blanding av flotte bilder 😀 Ordtaket om rognebæra diskuteres hvert år… så vi får se om noen noen gang blir enige 😀 Takk for en flott samling av herligheter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg