Det nærmer seg….

Like diffust som bildene av denne elgen, føles dagene som skal komme. Det nærmer seg andre tider og høstlufta kryper inn, det er kaldere netter og mørket omslutter oss igjen. Rart og vemodig, hvert år.

Koronaen har visst bitt seg fast i verden for en stund, så det er vel noe vi må lære oss å leve med. Jeg synes det er vanskelig, men vi jobber på.

I dag er det fire måneder til jul og jeg undrer på hva den tiden fram imot desember vil gi oss. Det skjer mye rart om dagen i mitt liv, men sånn er det vel for alle. En dag av gangen og gled deg over de små ting sier jeg til meg selv. Jeg har i hvert fall fått orden på blodtrykket, så etter kontroll hos legen etter ferien er jeg visst “normal”!!!!

Sommeren har vært så fin den kunne bli. Jeg har badet i hav og tjern, gått kilometervis i skog og mark, på fjellet og ved sjøen. Bilder har det blitt i massevis, men jeg har ikke ryddet i dem enda. Sakte, sakte vender jeg tilbake til blogg og blogglesing, men enda er jeg litt “fjern”. Det er slett ikke lett å rekke alt man vil her i livet. Kos dere i sensommeren.

12 kommentarer
    1. Velkommen tilbake til bloggverdenen. Veldig fint å lese du har fått blodtrykket under kontroll. Og ja, høsten banker på. Men duu, det er fire måneder til jul…intens, svett regning her nå, du skremte meg der :D.

      1. Tusen takk! Ja, jeg er superglad for at det blodtrykket er normalt igjen. Hjelp, for strev med matinntak, trim og forsøke å ikke stresse. Men det gikk fint. Det har tatt meg noen år kan man si, men med legens veiledning har det gått. Jeg tror legen var like glad som meg, da vi kunne skrive normal. Nå er det bare den dumme vekta igjen. Jeg har fortsatt litt å jobbe med der. Ikke skal jeg bli syltynn, slett ikke, men jeg vil være normal der også!!!Men den tiden til jul????? Hoppla, nå måtte jeg faktisk le. Fire måneder er det jo, og ikke tre. Det er tre måneder til et julemarked jeg skal være med på, om det går og da hang jeg meg opp i det!!! Ikke lett å stokke alt for gamla!!!! Ønsker deg fine dager framover og husk å gå ut og se på stjernene i kvelden! 🙂

    2. koslig å høre fra deg og veldig godt å høre att blodtrykket er fint igjen ,da har du gjort mye riktig i sommer :=) høsten er like om hjørnet ja ,men jeg liker høsten ,det er den årstiden da luften er som best å puste i :=)

      1. Leste litt her og der gjennom sommeren, men det ble ingen kommentarer da. Ja, gjett om jeg er stolt av meg selv for at jeg klarte det. Nå er det bare den viktige jobben som gjenstår, å holde det ved like! Jeg også liker høsten. Synes det er så stressende med sommer, for man skal liksom rekke alt på den varme tiden. Høst med ruskevær, strikketøy og skinnfeller, er koselig. Klart det blir kaldere der ute,og det er jeg ikke alltid så glad i, men det gjelder å se det fra den lyse siden. Nyt de siste dagene i august 🙂

    3. Så kjekt å se deg her igjen ♥ Og godt å høre at du har fått bukt med blodtrykket. Viktig at det er i orden. Men leit at det skal være så mye styr med det.
      Jeg kjenner meg igjen i det med alle de kjekke tingene man liker å gjøre, som blir satt litt på vent. Sånn har det vært for meg også. Og sånn kommer det nok til å bli en god stund fremover. Jeg er her litt periodisk. Klarer ikke å henge helt med alltid.
      Kjekt å lese her hos deg igjen i alle fall.
      Og høsten ser jeg ikke frem til. Den er fin, med fine farger, men også med løfter om kalde og gustne tider. Så her gjelder det å holde på solen og lyset lengst mulig 🙂
      God klem til deg ♥

      1. Hei Eva. Man kan ikke rekke alt. Jeg leser en del blogg om sommeren, men skriver ikke selv da. Lurt å ta det i sitt eget tempo med bloggingen. Vi gjør som vi vil, så får de som vil jobbe på. Ikke alt ved den mørke tiden er fint, men jeg forsøker å finne de små gleder og da er innekos og stearinlys en av dem. Ut og gå en tur i vind og kulde, og så inn i varmen. Pluss at man kan igjen glede seg til først juletiden,og så vår. Vi fikser det nok dette året også. Koselig med en hilsen fra deg. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk. Ja, det var en stor lettelse da legen sa det var normalt igjen etter mye strev og ingen tabletter! Nå er det bare å fortsette, så det holder seg der også. Kos deg videre i sensommeren. Klemsiklem:)

    4. Så koselig “å se deg igjen”! Så bra at du har fått kontroll på blodtrykket og at du har kosa deg masse i sommer! Gleder meg til å se bilder….! Korona sliter jeg også med – ønsker meg enda mer normalitet….. det henger lissom over meg! Klemmer <3

      1. Hei på deg. Ja, nå er jeg litt tilbake igjen i hvert fall. Godt blodtrykket har stabilisert seg. Lykkefølelse er det! Bilder kommer, men jeg må få ryddet litt i mappene først. Håper høsten blir like fin som sommeren og at koronaen også blir stabil og ikke så skremmende. Klem tilbake! 🙂

    5. Herlig! Velkommen tilbake på blogg. Så deg og mannen på tur en dag. Sykla i Torsnes og jeg var ute i hagen til mamma – da jeg plutselig så dere..Rakk ikke rope, dere sykla så fort….hehe….

      1. Næææææ, sååååå du oss. Ja, vi var i farten den dagen, og skulle til svoger og svigerinne, men syklet en tur samtidig. Det har blitt noen sånne turer i det siste, for bobilen er ikke frisk kan man si. Den er på verkstedet, og da ble det nærområdet som får duge. Koselig det også da. Ha en finfin dag og god helg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg