Det stinker her!!!!

Ja, det gjør det virkelig. Stinker! Men på en god måte. Jeg steker lammelår med hvitløk!!!! Jeg er ikke så veldig glad i hvitløk til alt mulig, så her ble det rensing og nedfrysing av båtene. Hvorfor kan de ikke selge en og en hvitløk? Tre stykker i nett, er alt for mye om gangen. Jeg renser dem og legger de i et glass med TETT lokk, rett i frysa. Så har jeg til gryter og baguetter, majones og sauser når jeg vil. Gleder meg til middag jeg. Langstekt lam, blir så saftig.

Men dette strikketøyet stinker mer!!!! Jeg har kjøpt for lite rosa garn. Det blir aldri verden nok av den fargen til arm nummer to. Det STINKER! Jeg får strikke så langt det går, og så blir det å rekke opp litt på den første armen. Jeg kan jo ikke ha to forskjellige armer eller? Det hadde kanskje blitt litt for originalt?

10 kommentarer
    1. Morsomt med to forskjellige armer da. Hva om du slutter med striper på den siste nå? Resten lilla 🙂 Eller du strikker inn en liten rosa kanin i en lilla arm 😀 Jeg bare kommer med forslag for at det ikke skal stinke sånn 😀

      1. Ja, det hadde vært artig, men da tror jeg at jeg ville hatt det litt sånn ustrukturert på selve jakka også. Rosa kanin var ikke dumt da! Nå har jeg rekket opp litt av den første armen og “stjålet” litt garn der!!!! Så jeg fortsetter mot slutten! Klemsiklem:)

    2. Jeg hadde tatt ermene forskjellig…Eller høre på facebook om noen har slikt garn liggende. Skriv fargen og garntypen? Hvis det er garn fra Europris har folk mye av dette i heimen…Jeg hadde mye grått i alle varianter, men ga det til dagsenteret der mamma er. Over 3 kg garn ga jeg bort….Så folk har store lager hjemme vet du…
      Kos deg med hvitløk og mat og sånn…deilig..

      1. Jeg tenkte to forskjellige jeg også, men da burde bolen også vært litt asymmetrisk tror jeg. Hadde det vært mer jeg trengte, så hadde jeg spurt meg for, men det er ikke mange rundene jeg mangler. Nå har jeg rekket opp åtte centimeter på den første armen, og så får jeg fordele det som best det går. Nærmer seg slutten nå. Fint å gi bort garn man ikke bruker. Jeg hadde kjøpt noe bommullgarn jeg ikke likte å strikke med, men det fikk søsteren. Hun strikker kluter, og da fikk jeg en ny en som takk. Resten leverte jeg til gjenbruksbutikken. Nå gleder jeg meg til middag i ettermiddag. Kos deg i våren. Jeg skal ut å gå tur snart. Klemsiklem 🙂

    3. Det kommer til å stinke her også med hvitløk. Det blir påskelam i morgen hos meg:)
      Lykke til å få det til med genseren din. Du finner sikkert et råd:)

    4. Hvitlløk er nammis, men dessverre får jeg bare vondt i magen av det, så det utgår fra min diett 🙁 Lykke til med genserstrikke prosjektet! 🙂

      1. Ja, det er godt, selv om det lukter litt. Magen min liker ikke heller dette hver dag, men av og til går greit. Nå er jakka ferdig, for det ble en jakke. Gøy å ha den klar i påsken. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg