Dovendyr?

Ja, her henger jeg som et dovendyr i et veltet tre inne på skogen. Jeg måtte bare prøve om jeg klarte det igjen. Juhu! Det gikk så lett som en plett å henge der under det treet, mens jeg ventet på at kameraet skulle ta bildet med selvutløseren!

Her ser du bildet en gang til sammen med et annet bilde av “dovendyret”!!!! Det øverste er altså fra denne helga, og det nederste fire år tilbake!!!!! Jeg husker den dagen som om det var i går. Bestandig har jeg kunnet finne på sånt, og ta bilde med selvutløser. Men den dagen i april 18, fikk jeg et lite sjokk. Jeg klarte ikke å holde meg fast særlig lenge? Ikke med bena, og ikke med armene. Etter mange forsøk fikk jeg da et bilde den gangen. Armene hadde liksom mistet all styrke, eller var jeg for tung???? Det var den samme våren jeg fikk beskjed om at blodtrykket mitt var alt for høyt. Etter det har jeg jobbet med både vekt og styrke.

Ja, det har hjulpet. Det er aldri for sent å begynne med å trene, og det er aldri for sent å gripe fatt i seg selv for bedre helse. At det har gått opp og ned med iveren min de siste årene vet jeg og dere, men nå kjenner jeg meg stolt! Dovendyret klarte det! Litt styrketrening og vektnedgang har vært gull.

 

14 kommentarer
    1. Flinka <3 Ja styrketrening kan være lurt. Trener jeg også men klarte bare planken 40 sekunder sist (sikkert fordi jeg hadde kost meg med masse munngodt før trening vil jeg tro) good klæm <3

      1. Ja, det er visst ganske nødvendig med aldren. Planken er lei!!!! Sist datt jeg rett ned etter tjue sekunder. Det går opp og ned med den øvelsen. Men jeg øver på! Klemsiklem:)

        1. Den er jo grisetung, jeg tar den ca en gang i uka og det holder for nå siden jeg trener styrke 3 ganger i uka 🙂 Ha en nydelig dag, jeg driver og potter om i drivhuset 🙂 <3 klemme 🙂

          1. Så enig. Det er ikke lett med planken, men vi får øve på. Ungdommene mine tar jo 4 og 5 minutter uten problem? Lurer på hva de er laget av?Verdensrekorden er visst på over FIRE timer!!! Dit kommer jeg aldri 🙂 Men jeg øver på for det er fint for magemuskler og ryggen! 🙂 Klemsiklem:)Kos deg i drivhuset. 🙂

    2. Så flink du er da, aldri prøvd – hadde sikkert ramla ned som en sekk!
      Flott med styrketrening ja, det lønner seg å bruke kroppen vi har fått! Fine bilde også!
      Helig, klem….

      1. Mye igjen før jeg kan kalle meg sterk, og jeg blir vel aldri det kanskje. Jeg har alltid hatt fryktelig svake armer, og det er visst umulig å forbedre mer enn til en punkt. Glad jeg klarer det jeg klarer. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg