Dyrehage.

Som sagt har jeg vært på tur og der treffer man mye forskjellig. Jeg traff en svart svane og hans frue på en gårdsdyrehage. Fine i fjærene var de begge to.

Min drøm var å se en påfugl med utslått hale midt i mellom tulipanene i Holland, men det fikk jeg ikke. Ikke fikk jeg se den store halen i denne lille dyrahagen i Nord-Nederland heller. Men vakker var den da virkelig bare å se på.

Jeg kvakk til da jeg plutselig oppdaget et par kenguruer sammen med hjort og fugl. Den hvite hadde til og med unge i lommen på magen.

Lamaene var kjempesøte. Nei, det da ikke Lama men Alpakka!! Fruens Vilje visste det hun. Tusen takk!

Kalkunhannen var ivrig etter å vise fram sine fjær.

Struts var det også. Det er ikke lett å plukke ut bilder å vise, for jammen har jeg knipset mye rart!

Noen fulger til får det bli. En sivhøne, perlehøne, en papegøye, ender og en påfuglfrue.Til slutt får jeg vise dere litt hjort, så får det være nok for denne gang! Koselig med bildeminner, for de kan jeg se på igjen og igjen.God helg!

12 kommentarer
    1. her var det mange fine dyr,og en svart svane da,den var lekker :=) lama ? er du helt sikker på att det ikke var nyklipte alpakkaer,synes iallefall dei likna på det da hi hi

      1. Ja, de vil ikke vise meg halen sin i hvertfall, men de er vakre likevel. De påfuglene fløy over gjerdet i parken og spaserte rundt i nabolaget. Ganske morsomt å møte noen påfulger på veien liksom!!! 🙂 Klem til deg 🙂

    2. Så fine bilder! Jeg tror ikke jeg har hørt eller sett svarte svaner før, men de var jo like flotte som de hvite…nesten 🙂 Så koselig å se den lille kengurubabyen stikke hodet ut av pungen til mammaen. Av og til er det nesten vanskelig å velge hvilke bilder man skal velge å vise.

      1. Takk du! Svarte svaner er spesielt. Vi hadde en svart svane som kom og holdt til i sjøen fem minutter fra meg en høst. De mente den hadde rømt fra en dyrepark. Jeg så den, men fikk ingen bilder den gangen. Nå kunne jeg studere de nærmere, og det var gøy.De lever i Oseania og Australia. Mye artig å se i den bittelille dyrehagen der dyrene gikk sammen i en stor innhegning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg