Ekkelt ord.

Fluesopp er vakker, men ekkel. Fluesopp er så ubeskrivelig vakkert i skogbunnen, men de er giftige. De synes ikke utenpå dem at de er farlige. Mange ganger tenker man sånn om mennesker også. Så vakre utenpå, men vi aner ikke hva som bor i dem. Helse hos mennesker? Utenpå ser vi friske ut, men det er mye som kan foregå i en kropp som er totalt usynlig for andre. I dag tenker jeg på kreft. Jeg hater det ordet, for det skremmer meg. Ofte er den kreften så usynlig for både den det gjelder, og for oss andre. Folk ser friske ut, men inne i dem vokser det “fluesopp”! Vi kan ta vare på helsa vår, men disse ekle soppsporene styrer vi ikke over.

Ekkelt å tenke på. Jeg forsøker å tenke positivt, men når noen av mine blir syke, så kommer tanken hos meg også. Hva om jeg blir syk? Hjelp, jeg må rydde opp her, jeg må få orden, jeg må, jeg må… Så mange rare tanker som kommer i kjølvannet av det lille ordet kreft.

10 kommentarer
    1. kreft er en stygg sykdom ja ,har misset noen til den jeg og det er like vondt hver gang ,ikke spør kreften om alder heller ,den kan ramme unge som gamle,må vi håpe dei en dag finner en medisin som dreper hele kreften

      1. Ja, jeg har mistet mange ganske så unge, og mange av våre har kreft som de sliter med. Ikke gøy. Heldigvis er det bedre prognoser og medisiner i dag enn før. Men jeg liker ikke det ordet. Ha en fin dag 🙂

    2. Kreft er en utrivelig sykdom. Heldigvis er det mange som blir friske etterpå, mange av de greier å får til å finne tilbake i livet sitt de hadde før. Noen familier er mer utsatt. Vi får ta godt vare på helsa, så godt som. Klem <3

      1. Ja heldigvis går det bra med mange. Glad de har blitt bedre på dette med årene. Men gøy er det ikke for dem som får det. Ha en fin dag. Klemsiklem

    3. Kreft er en skremmende sykdom, og det er flere i min familie som har hatt det. Noen blitt friske, andre har måtte gi tapt, og det er enda ei som fikk det dette året, og hun er ung. Så jeg er så enig med deg.
      Når det gjelder det å få tanken om at en må rydde og sortere, så har jeg hatt den lenge, og har fått gjort en del av det viktigste. Gjenstår ting og tang, men det er ikke sånn hast med, for det kan de jo velge om de vil ha etterhvert. Ikke godt med slike tanker, men de kommer. Sender god klem for dagen og ønsker at du tar tak i de gode tankene i dag.
      Du er flink til det også du <3

      1. Ja, det er stadig noe her også, men vi er heldige at behandlingene blir bedre og bedre. Men gøy er det ikke for de som får det. Rydder og rydder her om dagen. I dag fikk jeg vekk en haug med metervare av bomull. Gøy at ungdommen har begynt å sy selv. Mye igjen å rydde, men sånn er det vel for oss alle. Klemsiklem og takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg