En to, en to…

“En to, en to, en støvel og en sko.” Så trøtt i ettermiddag. Været er også ganske trøtt. Formiddagen hadde litt sol, men så skyet det til.

Menneskene utenfor mitt vindu går og springer av sted. De prøver å beskytte seg for regnet, så godt de kan. Morsomt å se på! Noen har kledd seg etter været. Med gummistøvler og regntøy går de bestemt videre. Er det regn, så er det regn for disse menneskene.

Så kommer en dame trippende. Støvlettene har høye heler, og hun tripper raskt av sted mellom søledammene. Paraplyen matsjer antrekket, og hun holder designervesken beskyttende inntil seg. Mannen som kommer stormende bak henne, har bare en avis over hodet som beskyttelse. Vannet spruter rundt penskoene hans.

Så kommer ungdommene. De bryr seg ikke. Sakte slentrer de sammen oppover bakken. De har samme tempo som vanlig. Regnet strømmer ned, men regntøy? Nei. Rolig går de side om side og snakker. Ikke med en mine viser de ubehag over at det klissvåte håret sitter som klistret til hodet på dem. Buksene er mørke av væte helt opp til knærne, men de bryr seg ikke.

Regnet faller på alle, men det er hvordan man tar det som bestemmer hva dagen vil bringe. De med regnutstyret i orden er nok overbevist om at de er beskyttet mot all sykdom og forkjølelse. Ungdommer tenker ikke på sånt i det hele tatt. Kanskje er det nettopp den fornuftige som ligger og hoster og nyser senere? Hvem er du? Hvem er jeg? Jeg vet at å bli våt på ben, liker jeg ikke. Det synes jeg er ubehagelig, så jeg tar nok vanntett skotøy i dag. Men litt regn i ansiktet er ikke å forakte, da våkner jeg i hvert fall!

 

8 kommentarer
    1. Artig å lese dine tanker om de som går forbi. ☺

      Tenker mye av det samme når jeg ser menneskene rundt meg når jeg er ute.
      Jeg hadde på piggsko, paraply og allværsjakke 😀 Det er sludd, slaps, glatt og snø her 😄 God lørdag! Klem ❤

      1. Ja, det er litt festlig å se på, for vi er så forskjellige vi mennesker. Noen går jo i kortbukse hele vinteren også!!!Nyt dagen din. Her skinner sola igjen nå. Klemsiklem.)

    2. Morsom filosofering =) Er nok litt blanda, jeg..men jeg elsker regn dersom det ikke kommer konstant i ukevis, og bruker aldri paraply. Går jeg på fjellet i regn, har jeg som regel en regnponcho =)

    3. Morsomt å se på de som går forbi – dette var fine betraktninger! Jeg liker heller ikke å bli våt på beina – jeg går alltid i goretex jakke og bukse og støvler når det regner – veeeeeldig sjelden paraply! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg