Evig rot….

Har du sett det tv-programmet ryddehjelpen? Jeg ble inspirert jeg. Nei, jeg vil slett ikke ta ut alt i hjemmet vårt og kaste halvparten. Men det går fint å rydde litt om gangen. I dag var det skapet med kokebøker og oppskrifter. Kokebøkene fikk seg bare en runde med støvkosten, for de skal jeg ha. Men det var så mye annet der. Jeg ryddet skikkelig i dette for noen år siden, men stadig fylles det opp med nytt. Jeg skal bare se på det litt, prøve en og annen oppskrift, eller få det som er greit inn i permen min. Så ligger det der da, og hyllene blir fullere og fullere……

Jeg bruker mer og mer nett når jeg skal finne oppskrifter, men noe vil jeg ha i boka mi. Men er alt det som er der nå nødvendig? Har jeg laget noe av dette de siste årene? Rydding måtte til. Det ble to bæreposer med oppskriftshefter fra butikker og blader, pluss en haug annet som ble kastet. Nå er det verste gjort. En annen dag skal jeg gå gjennom det jeg har i min oppskriftsperm. Astrids kaka fra Freia var det lenge siden jeg har laget, og den som er så god. Rydde og rydde, og siden får jeg teste og  teste……

 

12 kommentarer
    1. Jeg har ikke sett Ryddehjelpen, men hører fra andre at det virker veldig overfladisk. Jeg kunne ikke hatt noe sånt her hos meg, for da hadde de sikkert villet at jeg skulle kvitte meg med de kjæreste tingene. Rydde i oppskrifter osv det gjorde jeg for en stund siden, og da skrev jeg inn alle de utklippene jeg hadde arvet fra min min 😉

      1. Ja, det er ikke akkurat det store, men jeg fikk faktisk lyst til å rydde litt på min måte. Godt å får vekk alle de oppskriftene jeg aldri bruker. Jeg skal også skrive inn en del litt pent og få orden nå. Ha en finfin dag 🙂

    2. Akkurat – holder på rydde jeg også…Tatt vare på veldig mye fra blader og hefter…
      Det går nok i søpla! Men jeg må gå gjennom det slik som deg.
      Godt å ta vare på litt! Du har et fint system..Klem…

    3. Jeg så såvidt ryddehjelpen her en dag, ja…. o m g sier jeg bare…! Men – uansett – det er godt å få rydda i oppskrifter og annet innimellom! God klem <3

      1. Ja, de har jo så mye at de MÅ jo rydde. Jeg rydder bare for trivselen. Noe står jo bare der og blir aldri brukt, da kan jo andre kanskje ha nytte av det. Men blader og diverse, må jeg bare kaste av og til. Jeg har jo mengder av oppskrifter og kokebøker, og her måtte jeg få mer orden. Så deilig når jeg fikk tatt ut det jeg vil ta vare på. Neste jobb er å skrive alt ordentlig inn i min perm. Det er jo bare koselig. 🙂 Ha en fin dag. Klemsiklem;(

    4. Har ikke sett på disse programmene enda, men har sett andre slike.
      Og for å slippe fremmede som skal rydde så gjør jeg det selv, og med mannens hjelp får vi kasta ekstra mye 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg