Fargeutfordring hos BUNNY

Nok en utfordring? Ja, denne gangen er det Bunny som utfordrer oss.

Bunnys eget svar ser du HER

Her er mine:

Rød – Rødruss! Ja, jeg var det en gang. Rødt er også masse røde roser, hjerter og kjærlighet.

Orange – Gravid! Nei, jeg er slett ikke det. Alt for gammel. Men da jeg gikk gravid brukte vi en del oransje klær, både på barn og voksne.

Gul – Vaskerom! Jeg har gule vegger i vaskerommet. Når det rommet ligger i kjelleren så trengte det lys. Med gule vegger ble det trivelig.

Grønn – Vår! Grønt, friskt og nytt gress. Grønne spirer overalt. Svanedunsbregner som ruller seg ut og kan spises som asparges. Brennesle til suppe og grønt løv.

Turkis – Havet! Særlig Middelhavet. Noe så vakkert som det turkise vannet der nede. Det er sommer det.

Blå – Blåbær! Herlig med de trillrunde bærene som smaker så godt rett fra skogen med sukker på.

Lilla – Krokus! Lilla krokus får meg til å tenke på barndommen. Til påske lagde vi lille kreppapirblomster som skulle ligne krokus. Nå har jeg lilla krokus i hagen.

14 kommentarer

Siste innlegg