Ferskt brød!

Her var det tomt for brød, plutselig. Ute er det grått og tåke. Jeg hadde ikke lyst til å kjøre til butikken. Da ble det hjemmebakt. Klarer du ikke sånt sier du? Dette er verdens enkleste brødoppskrift, laget av meg. Du finner den HER hos Brød&Korn. Brødet skal ikke forheves, men selvfølgelig heve før det skal i ovnen. Jeg knar det for hånd, for det synes jeg er koselig. I dag ble det dobbel porsjon.

Vanligvis baker jeg brødet ut, og legger det rett på plata, men i dag ble det to formbrød og noen rundstykker. Rundstykkene tar jeg ut før brødene da, for brød trenger lenger steketid! Gjett om jeg gleder meg til lunsj. Det dufter i hele huset!

26 kommentarer
    1. Hei på deg 😊
      Jeg baker mye, men ikke brød 😊 spiser sjelden brød, og kjøper da heller ett som skjæres opp i butikk og fryses til de dager jeg tar opp en skive eller tre 😁

      1. Ikke ofte jeg baker brød heller. Her blir det mest rundstykker. Vi også kjøper ferdig oppskåret og det er så lettvint. Men hjembakt brød er bare så godt det også. Klemsiklem:)

    2. Jeg husker det brødet, vant du ikke en konkurranse eller noe med det? Mulig jeg husker feil. Jeg tror jeg har bakt det en gang. Nå fikk jeg lyst å bake det igjen 🙂 Jeg har litt god form i dag (svært sjelden), så kanskje jeg skal la meg inspirere 😉
      Ingenting smaker som nybakt brød ♥
      Ha en fin start på uken ♥ Klemmer ♥

      1. Du har rett. Jeg fikk tredjeplass i en brødkonkurranse, og fikk masse fine premier. Jeg liker det brødet så godt, og det er jo enkelt å lage også. Så bra du er i form i dag, og jeg håper det vil vare lenge for deg. Klem 🙂

    3. Det finnes ikke noe bedre enn lukten og smaken av nybakt brød. Litt lunkent med smør og gulost, mmm!
      Jeg har ikke bakt så mye brød de siste årene, men har bestemt meg for at det skal jeg snu om på dette året 😉

      1. Ja, du vet det er så godt. Her ble det smør, skinke og ost til lunsjen på mitt rundstykke. Knallgodt. Jeg har heller ikke bakt så mye brød, men det er jo så godt med hjemmebakt. Tror jeg også må bli flinkere i år. Klemsiklem 🙂

    4. Det er godt det..hjemmbakt brød ! Deigen ser jo perfekt ut også.. Baker i løpet av uka tenker jeg..akkurat nå har jeg noen kjøperundstykker i fryseren.. ikke like godt, men greit nok ! Godt nytt år til deg og dine <3

    5. Så artig at du har din egen brødoppskrift på ei slik side. Jeg liker også å eksperimentere litt med bakst og matlaging. Alt blir ikke like vellykket, men det er en del av gamet. Noen ganger blir det VELDIG bra. Jeg river gjerne litt gulrot og har i deigen for det gjør brødet/rundstykkene saftige, synes jeg.. Det er ikke mye som slår lukta og smaken av fersk gjærbakst! Godt Nytt år! 😀

      1. Hei Kari. Ja, det er gøy å lage eget iblant, og jeg ser jo at du gjør det samme. Noe blir supergodt og annet lager jeg aldri igjen. Jeg har blitt flinkere med årene til å skrive ned det som virkelig er godt. Hjembakt, lukter hjem det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg