FLAKS, dag 12

Ordet er FLAKS? Det fikk meg til å tenke på en million, men sånn flaks eier ikke jeg. Ikke har jeg flaks i så mye annet heller, men det er jo flaks at jeg oppdaget Frodith her på bloggen en gang for lenge siden. Hun er en herlig dame full at livlige kommentarer og opplegg, smil og latter. Hun har også dager som ikke er fulle av solskinn, som alle oss andre. Men stadig får hun oss med på ting vi egentlig ikke vil.

En gang sendte hun oss ballonger!!!! Vi måtte ut og ta bilder av oss selv. Hjelp, tenkte jeg, for det regnet!!! Jeg hadde influensa og alt var mørkt. Flaks, for da kom det altså ballonger  i posten!!!!

Jeg mener å huske at vi skulle skrive noen ord, eller gjøre noe til det også? Jeg forsøkte å lære ballongene å svømme, men det var ikke lett, så det ble et dikt.

BALLONGDRØMMER

Mine drømmer kan deles med mange.

Jeg vever dem inn i luften i ballonger

og legger dem ut på vindens vinger.

Mine drømmer er som spindelvev med vanndråper,

regn som kommer og bekker som renner i viltre kast nedover et fjell.

Jeg vever drømmer om mose og bark, fuglesang og latter,

bølgers brus og tåke, skyer, stjerneskinn,

solens glans og vakre månestråler.

Mine ballonger er fulle til randen av gode drømmer.

Om en ballong går i stykker, frigjøres drømmene.

Vindens vinger stryker varlig ditt kinn

i glede over at drømmen nå kan bli din.

Men bilder ble det den dagen, og moro var det! Hun gjør at vi tvinger oss selv litt til å tenke annerledes, ganske ofte. Hurra for det. Så det er superflaks at jeg fant deg Frodith. Heldige meg har truffet deg i det virkelige liv også, og ikke bare i bloggblokka. Flaks! Hun var seg selv der også! Tusen takk for at du fant på denne utfordringen i januar. Denne måneden kan være tung for mange, også for meg, men du får oss til å glede oss til hver dag med utfordring. I hvert fall gjør jeg det!

Frodith finner du HER!

13 kommentarer

Siste innlegg