Flyttet inn!

Ja, nå er det innflyttsklart! På lørdag skinte sola og gården min fikk komme seg ut en tur. Nei, den skal ikke være ute. Det er alt for mye jobb til at den skal bli brått ødelagt av regn og vind. Nå står den trygt på bordet inne.

Litt etter litt har jeg bygd meg en gård gjennom vinteren. Dere som følger meg andre steder har sett dette allerede. Men jeg vil vise det her også, for jeg er så stolt av resultatet.

Ikke måtte jeg ha arkitekt, byggetillatelse eller en byggmester. Ikke er det boplikt heller! Et hus nå og et hus da har det blitt. Gjennom flere år har jeg samlet små trebiter, fått litt her og der, og tenkt over hva jeg vil ha med.

Først ble det et hus og ei bu, men jeg ville ha med en låve også. Jeg ville ha et slitt utrykk på det hele, så da var  det ikke så nøye om alle bitene ikke passet helt sammen. Låven fikk noe som skulle ligne et skifertak med pynt på toppen. Huset fikk vinduer og lampe over døra og bua fikk perler som støttepilarer under seg. Et lite anneks ble det også til slutt. Etter hvert ble det en slipestein og en stige, ei vanntønne og ei grind, en liten katt og terrasse med krakk og bord. Ei huske og utedo måtte til, og så var det å sette det sammen på ei rund plate.

Fra start til slutt har det vært artig. Jeg er nesten litt lei meg nå som jeg anser meg klar. Men sånn er det. Det er bare å begynne på noe annet kreativt.

 

18 kommentarer
    1. God morgen Natheless!

      Du er jo helt rå! For en gård og et gårdstun du har laget der!! Med alle de småe detaljer 🙂 Fantastisk rett og slett!

      Lag deg en fin fin mandag <3 klemsiklem

      1. Tusen takk. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Herlig å tenke ut detaljer og forsøke å lage det. Jeg skulle hatt med ei rive, en spade og diverse også, men hjelp så smått det ble. Kanskje jeg fikser det etter hvert. Kjempegøy har det vært. Klem til deg 🙂

    2. Utrolig flott gård du har laget deg…Du kan det! Du er flink og ser noe der andre ser søppel.
      Fabelaktig…Kanskje dette kan bli butikk etterhvert…eller selge dette – makter du sikkert ikke! Så mye av sjelen i arbeidet. Klem…

      1. Takk du. Det har vært gøy å se etter ting jeg kunne bruke. Nei, selge det er ikke i mine tanker, nå i hvert fall. Det er så mye jobb, så det er ikke lett å prissette heller. I fjord var vi i Tana og der traff jeg ei dame som lagde bilder med masse ting hun hadde funnet i fjæra, det fristet meg å lage noe sånt også.Jeg får samle videre på nye funn. Gøy med kreativitet. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk. Dette har vært så koselig å avslappende å holde på med av og til i vinter, at jeg er nesten trist over å si at jeg synes det er klart. Men jeg får finne på noe annet. Klemsiklem til deg 🙂

      1. Tusen takk. Min gård er veldig liten. Jeg vil heller ikke at den skal fylle opp så mye. Jeg har hele gården på ek kakefat og det har jeg plass til. 🙂

      1. Veldig fornøyd med gården min. Koser meg med å titte på den inne i stua. Ja, du lager jo så fint hus selv, så du forstår hva jeg mener. Nyt dagen, for du får vel både sol og milde vinder i dag. 🙂

    3. Du allmektige, for et arbeid du har gjort. Så utrolig fantastisk med detaljer. Herligheta, du slutter ikke å imponere – det er i alle fall helt sikkert 🙂 Gratulerer hjerteligst 🙂 “Applaus” 😀

    4. Du har virkelig all grunn til å være stolt av det prosjektet. Utrolig flott! Du er virkelig en allsidig kunstner. Jeg har tatt vare på portrettet jeg fikk av deg på Bloggertreffet. Du “fanget” personlighetene våre da! <3

      1. Hjertelig takk! Så snilt sagt av deg. Jeg liker kreativitet og håper jo at andre blir inspirert. Koselig du tok vare på den lille krusedullen min. Ønsker deg en vakker 17.mai!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg