Føles som 200 kg

Ja, sånn føles det i hodet. Hvordan i alle dager skal jeg klare å snu et sånt tankesett? Jeg har gått opp 200 g denne uka, og  slett ikke 200 kg. Det føles likevel som et fryktelig nederlag. Kroppen hyler etter sjokolade, potetgull, chips og fete sauser. Jeg er dritt lei sunne saker, hard trim og gode forsetter. Hva gjør man da?

Inn i dusjen, pealing av kroppen, ordne håret og på med og varme klær.  Så gikk jeg ut! Gjett om det hjalp? Man blir så motløs noen ganger, og glemmer det man har fått til. Det er ikke alltid lett å se at kroppen forandrer seg den ene eller andre veien, over tid.

Etter turen ut, fikk jeg igjen snudd tankesettet. Jeg gikk fort, og glemte at jeg trimmet samtidig. Naturen den ga meg ro til å fortsette. Hva gjør jeg mot meg selv ved å gi opp? Ikke til det gode i hvert fall. På igjen. Sommerkroppen venter der framme!

8 kommentarer
    1. Så bra! 👏😍 Rart hvor mye det hjelper å gå en god tur. ☺️ Jeg savner virkelig å gå en skikkelig tur, kjenne at kroppen blir god sliten, og at det hjelper på kropp og sjel. 🙂
      Mine små turer gjør også godt for hodet, så jeg er glad jeg har kort vei ut til alt nå. 🙂
      200 gram opp kan være at du har sovet dårlig eller tungt det. På meg kan de endres med 1 kilo minst når jeg sover dårlig. Så i dag gikk jeg ikke på vekta 😁
      Du er tøff, og du klarer deg flott synes jeg 😀 God klem 🥰❤️

      1. Ja, det gjelder å ikke gi seg og sette seg ned med søtsakene. Kort eller lang tur, det gir energi å komme seg ut kjenner jeg. Ja, den vekta har jo alltid vekslet tidligere, og jeg har ikke brydd meg, men nå skal jeg jo ned og ikke opp!!! Jeg får følge godt med videre, tenker jeg. Takk for oppmuntringen og klemsiklem:)

    2. Kjenner SÅ godt igjen den følelsen.. men veit også at selv om vekta viser 200 g opp, er det ikke ensbetydende med at du har lagt på deg på en usunn måte.. Jeg velger å tru at det rett og slett er musklene dine som faktisk har vokst litt, og det er bra.. Ellers kan det være så enkelt at du har drukket for lite vann..
      Uansett hva grunnen er eller ikke er – lykke til videre, detta klarer du ❤

      1. Tusen takk du for kloke ord og oppmuntring. I dag var det tungt å stå opp og komme i gang. Jeg har ikke tenkt på at jeg trenger å drikke nok nå. Det burde jeg nok gjøre, i og med jeg tar ut ganske mye på trimturene mine. Jeg drikker nok mer vann i sommerhalvåret. Muskler? Ja, det er jo bare fint om jeg får det også. Klemsiklem på lørdagen!

    3. du er flinke ,og det er santen må velge ,helse eller kos ,jeg elsker den sunne maten så det går bra og det tenker eg du også gjør etterhvert når du tres sommerkjolen over hode i sommer og ser kor flott du er ,bra jobba

    4. Det hjelper alltid å komme seg ut! Bra du fikk snudd tilbake tankene – 200 g er kjedelig, men – neste uke har det nok snudd totalt og du har fyki mer ned! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg