Forberedelser og planlegning…

Har du kontroll om dagen? Jeg synes denne koronatiden er vanskelige, og litt trist. Ikke føler jeg at jeg kan gjøre som jeg vil, og ikke våger jeg et og annet jeg vanligvis ville gjort. Man blir ganske så låst. Skal man be til middag, skal man gå på middag, bør jeg handle, eller kan det vente og så videre…… Jeg liker ikke dette, men vi får ta en for folket og hverandre. Det er klart.

Som dere vet tegner og holder jeg på om dagen, innimellom mine vanlige ting. Det er godt å bare la blyanten danse over arket og se hva det blir. Noen ganger ser jeg noe hos andre, og det kan få fram min kreativiet. Jeg har begynt å tenke på julebordet. Det kan jo hende man må være hjemme hele tiden på grunn av koronaen? Da er det viktig å ha noe å glede seg til her hjemme.Jeg har tenkt hvit duk og sånne fat med mosekuler. Om jeg har lys som her, vet jeg ikke enda? Kanskje det blir stjerner og julekuler, lyssslynge eller annet?

Jeg har tallerkner med noen morsomme streker på, og hva kan jeg pynte med der? Engler passer meg i år. Jeg har tegnet engler i flere varianter nå, men til slutt ble det et hjerte. Så skar jeg ut en slisse og tredde i en serviett. Plutselig hadde engelen kjole!

Det er mange måter å gjøre dette på. Jeg så en på internett der de hadde klipt ut et bilde fra et kort og fikset kjole til den damen som var på kortets framside. Skikkelig festlig. Jeg fant et kort som jeg hadde kjøpt for en krone, klipte det litt av og brukte et sånt klippestempel til å lage et rundt hull med. Så vakkert det ble, synes jeg. Men en rød sløyfe til, så blir det jul!

Men her blir det altså kanskje mine egne engler. Kan man tegne på servietten? Klart det, bare man er forsiktig. Jeg brukte vannfast tusj, så man ikke trenger å være redd for at noen skal få sort farge på seg når de tørker seg om munnen! Så her er min ide til bordet. Gleder meg allerede til det, om det blir til julaften eller en av de andre dagene i jula. Forberedelser og planlegning er halve jobben. Enda er det tidlig, så jeg kan nok finne på mye annet rart også, før advent!

 

12 kommentarer
      1. Takk du. Ja, vi sier også det. Vi får ta det som kommer. Føler at det kunne vært så mye verre. Tenker på de som er i krig foreksempel. Vi har da fred og ro vi.Klem😁

    1. Kjempefine – særlig hjertene! Koselig og med omtanke – passer godt i tida nå! Jeg syns også det er vanskelig, men prøver å gjøre mest som jeg pleier… er jo ganske mye aleine uansett….. det verste er butikker og at en har lyst til å reise litt avsted…. men – vi får ta en får gjengen, ja! Holde ut! Klemmer <3

    2. festlig bordpynt da ,og du er flink og kreativ med alt som har med pynt og dekorering å gjøre :=) Vi hadde ene datteren vår og forloveden til middag i dag etter middagen ba vi svigermor komme ned og spise kake ilag med oss ,det er innafor det 3 gjester :=) så får en ha det slik att vi har en familien i gangen på besøk ,blir en vane det også

      1. Tusen takk! Jeg koser meg med dette, som andre tar strikketøyet! 🙂 Koselig dere fikk besøk. Her ble det helt stille, men sånn er det når gjestene vi skulle ha, ikke er sikker sikre på om en av dem har korona eller er bare forkjølet? Håper testen er negativ, men man kan aldri vite. Vi får ta det igjen siden. Sån er det jo bare nå. Ha en fin mandag på din side av landet. Klemsiklem:)

    3. Så utrolig masse vakkert! Helt herlig. Jeg synes ikke dere skal be folk på middag eller gå selv! Det er smitte overalt nå og alle bør tenke! De sa at det er greit å be noen få til selskap hvis man fyller 5o eller 60 etc…eller sånt, men ikke bare be for kosen! Der er jeg…Gå på matbutikken må man jo. Det er fort gjort. Men over lang tid innendørs…det er ikke greit . Tråkig tid altså….Men vaksine kommer kanskje fortere enn vi tror! God klem til deg…

      1. Tusen takk. Nei, det er stille her om dagen ja. Vi får ta det igjen etter vaksina tenker jeg. Men vi får hygge oss som best det går hver for oss. Ha en fin kveld. Klemsiklem😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg