Første vinterdag!

I dag er det 14.oktober og første vinterdag. Fra i dag skulle man ha bjelle på hesten når man skulle ut og kjøre før i tiden.

Hjelp, mine hester har ikke bjelle!!!! Må de ha det tro? Jeg får lete i mine gjemmer. Den store hesten tror jeg at jeg skal klare, men den lille hestens bjelle blir det verre meg. Jeg tror jeg skal lage en til den, for bjelle eller dombjeller må jo til eller.

Primstaven skal snues i dag? Har du primstav? Det har jeg, men jeg er ikke flink til å bruke den til annet enn pynt. Kan du symbolene? De sier at man skal snu over til en vott på vinterdagen, men min primstav har ikke noen vott?  Den starter med et tre på den ene siden og et kornnek på en andre. Jeg tror kornneket indikerer vinter? Om jeg har rett, skal jeg finne ut den dagen jeg finner igjen forklaringen til denne kalenderen. Har man kaldt og fint vær på 14.oktober, vil det gjerne vare en stund heter det. Her skinner sola og vinden er iskald. Helt fint oktobervær. Nyt dagen og helga!

6 kommentarer
    1. Klart hesten må ha bjelle, og kanskje du finner en i noe gammel julepynt 💡 Jeg har en gammel primstav oppe i skapet, som etter min oldemor, men det er mange år siden jeg har sett på den. Ønsker deg en fin søndag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg