Fryser du?

Jeg burde vært en kanin med tykk pels, for jeg fryser og fryser. Hvordan i alle dager skal det bli når det virkelig blir kaldt? Aner ikke. Jeg sliter med å være kald hele tiden. Beste tiden jeg har hatt i  år var i 36 grader i Kroatia. Da frøs jeg ikke en eneste dag. Men her hjemme? Hjelp. så kald den kroppen min er. Andre går rundt i sommerklær med fine kjoler og bare ben, men det kan ikke jeg. Jeg må herdes, sier andre, jeg må vende meg. Men det går ikke. Hver gang jeg trosser frosten, så kommer urinveisinfeksjonen, eller en forkjølelse. Fryser ikke andre? Nei, de gjør visst ikke det. Jeg mener det er like leit å fryse som at andre svetter. De som går på blodfortynnende sier de fryser på hender og føtter. Har jeg for tynt blod? Jeg går da ikke på blodfortynnende. “Du må være syk!” fikk jeg høre i dag. Men jeg har jo alltid frosset, så da har jeg vært syk lenge eller? Hva gjør man?

14 kommentarer
    1. Noen er bare sånn at de fryser lett. Jeg gjør også det. For ikke å snakke om nyttenaboen, han fyrer ut kona, og boblejakke og lue kommer fort på plass når gradestokken går under 14 grader. 😉

      Kan jo selvfølgelig være noe kroppen mangler e.l. men det har jeg ingen formening om. God klem <3

      1. Ja, det er visst sånn det er, men jammen er det vanskelig noen ganger. Folk skal sitte ute i lange tider og jeg må jo pakke meg inn som en ball. Men jeg kler på meg, og så får andre gjøre hva de vil. Her går mannen i kortermet enda, og jeg har tykk genser på. 🙂 Noen sier jeg kan ha lavt stoffskifte, men det har jeg testet før, og jeg var frisk, heldigvis. Ikke annet å gjøre enn å finne fram raggsokkene. Klemsiklem:)

    2. Jeg opplever at jeg har blitt mer frøsen med årene. Da jeg var ung spilte det mindre rolle om det var litt kaldt, eller veldig kaldt for den saks skyld, men nå som jeg er i pensjonsfasen av livet (litt tidlig, men sånn er realitetene) er jeg ikke engang vagt i nærheten av å være så temperaturtolerant som jeg pleide å være. Jeg vet ikke hva prognosen er for slikt men det kan virke som om jeg bør flytte til et sted som er mindre vinterkaldt enn akkurat der jeg bor nå, hvor tredve kalde er helt normalt i flere uker om gangen. Brrr. Dyr strøm hjelper ikke heller.

      1. Jeg har nesten alltid vært kald, men noen ganger er det nesten irriterende. Jeg elsker årstidene våre og variasjon i været, men jeg får kle meg mye mer enn andre. Fyre som før kan vi jo ikke gjøre når strømmen er så dyr. Ha en fin dag 🙂

    3. Jeg fryser også…. går i langbukse, sokker og sko, mens jentene på jobben går i kjole og kippskodd….! Men – jeg gidder i å fryse altså – det er bare såååå unødvendig! Men – syke er vi ikke – verken du eller jeg – vi bare er sånn! God klem <3

      1. Ja, da er vi på samme plan. Jeg gidder heller ikke å fryse, så får andre si hva de vil. Jeg er meg og de får være seg. Ha en fin dag. Klemsiklem.)

      1. Da er du heldig. Mange rundt meg har klaget over at det er såååå varmt og jeg synes det bare er ok. I Koratia hadde vi mellom 35 og 39 grader hver dag og der kunne jeg bruke sommertøy. 🙂 Men jeg liker våre årstider og landet vårt, så jeg får heller ta på meg mer da. Kos deg i sommerkjolen din enda en stund du. Klemsiklem 🙂

    4. Det heter seg at holder en beina varm så fryser en mindre, på med ullsokker, og en caps på hodet så du ikke slipper ut varmen 😜👍🏾 Artig med kanin forresten!

      1. Ja, det er på med raggsokkene, men jeg liker slett ikke å gå med lue eller caps inne. Kaninen er så søt. Den har rømt fra en nabo og hopper glad rundt i nabolaget her. 🙂 Ha en fin dag 🙂

    5. Du er ikke alene om å fryse, for det gjør jeg også. Jeg gruer meg til vinteren og kuldegradene som følger med den. Allikevel går jeg fortsatt barbent inne, for føttene må få luft selv om jeg har tjukk jakke på. Å så nydelig kaninen er 🥰 Håper din torsdag blir fin, klem 🤗

      1. Ja, jeg er nok ikke alene. Jeg synes nesten det er lettere å være frysepinn på vinteren, for da bryr ikke folk seg med om jeg har raggsokker og tykk jakke. Kaninen var søt. Den svimser rundt i nabolaget og jeg håper de får fanget den inn snart. Her er dagen fin med solskinn. Klemsiklem 🙂

    6. for meg er det rart å lese att du fryser ,jeg svetter men må ha kofta på alikavel ,for tar jeg den av fryser jeg nå på denne tid iallefall når sola har gått ned bak fjella ,men att det er slitsomt å fryse hele tiden det skjønner jeg godt :=) men der er et men ,det er bedre å kle på seg enn å kle av seg for en kan liksom ikke sprade rundt naken heller hi hi

      1. Svette gjør jeg sjelden. I “overgangstiden” hadde jeg det, og det var ubehagelig. Jeg ble våt av svette, og så ble jeg kald. Men til vanlig fryser jeg på bena og kroppen. Jeg har alltid frosset mye, men det bli aldri noe jeg vender meg til. Klær må til og jeg må bare være forsiktig med å ikke fryse for mye. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg